Well r2 scorpion problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
plopphatten

Well r2 scorpion problem

Inlägg av plopphatten »

Hej jag har en scorpion som har lagt av men kan inte hitta felet. Gearboxen och batteriet fungerar som det ska men på något sätt så är den helt död ändå. ( har även byt säkring )

Har provat att öppna allt förutom gearboxen och satt allting på sin plats utan resultat. Så genom uteslutnings metoden så är något mellan motor - batteri fel.

När felet uppstod så blev den segare och segare, när man tryckte på batteriet så fungera det bättre men sen dog den. ( inte använd ett spel ens ) tyvärr har den legat och skräpat för länge för att det ska vara någon garanti kvar.

Har hört att Wells scorpions ska vara värdelösa nu i efterhand .. Men något borde man kunna göra åt det !

Så min fråga är:
Något uppenbart som jag har missat ?
Eller är det bara att röja ut allt utom gearbox och lödda på lipo ?

Ursäkta rörig text skriven på iPhone

Mvh plopphatten

MiqaFox

Re: Well r2 scorpion problem

Inlägg av MiqaFox »

Kollat så att SA inte sotat igen?

Hade en AEP med liknande symptom där sotning var felet.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

plopphatten

Inlägg av plopphatten »

Vet inte om alla eap är uppbyggda på samma sätt men SA är det den som sitter i pistolgreppet bredvid batteriet eller sitter den inne i boxen ? Om det är den som sitter i pistolgreppet så är den ren som ny.

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Som jag uppfattat det efter lite snabb research så verkar SA:t sitta i pistolgreppet, så om det är rent är det bra. Har du kollat så att det inte glappar där när man trycker in avtryckaren?

Lite svårt att förstå beskrivningen, men:
Blev den segare och segare som när batteriet dör för att sedan inte funka efter om laddning av batteriet? Isf kolla om den låst sig.

Lite svårt att avgöra vad som är fel.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

plopphatten

Inlägg av plopphatten »

Symtomen var precis som ett dåligt batteri när den dog förutom att när man tryckte in batteriet så fungera den bättre för en liten stund. Dock så ska det inte vara några fel på batteriet genom lite tester. Kan mycket möjligt vara glapp någonstans, kanske vid SA eller avtryckaren.

Det blir väl att öppna allt och börja om från början igen.

Skriv svar