Är inte så himla kung på USMC-utrustning, men ACOG är (mer eller mindre?) standard på M16A4 för USMC just nu. Däremot får marinsoldater byta ut riktmedel efter godkännande. (Kan tankas att pltchef eller kompchef som ska godkänna detta?). Just eotechs är inte issue till Amerikanska soldater, iallafall inte för reguljärt infanteri (Kan jag säga med all säkerhet om Army iaf. Antar att samma går för Marines då deras budget inte är något att hänga i granen riktigt). För förtydligande: EoTechs är helt klart godkänt ifall du ska köra en USMC-grunt impression. Förstorare för EoTech bör inte heller vara något problem då kan jag tycka. Dom siktena jag har sett (med all säkerhet) diverse marine grunts är EoTech's av alla dess slag, Aimpoint comp M2 och M4. Listan går säkert att göra betydligt mycket längre.
Västar och annat tjafs får marine-o-filerna ta, då jag inte har någon som helst koll vad dom använder längre. SPC verkar ju vara "the shit" enligt herrarna i tråden dock.
Angående PEQ-frågan så kan jag inte tänka mig att hela marinkåren har slängt bort alla sina PEQ-15 helt plötsligt.
Sen som någon annan redan nämnde angående skillnad mellan PASGT och LWH så funkar det definitivt att bara byta ut inredningen, då det är mig veterligen det enda som skiljer sig mellan dom två varianterna.
Kan möjligtvis ha nämnt en massa saker som redan tagits upp, but rather safe than sorry!
Lycka till!