Jag spelar själv med en TM P90 Tri-Rail, och är helt frälst!
Enligt mig lätt ett av de bästa vapnen inom airsoft, både när det kommer till battle performance och mekning.
Gearboxen är, som tidigare nämnt, en V6. Men det finns bra guider/YouTube-filmer på nätet vilka delar som passar. Det är lite blandat från V2, V3 och sedan V6 för P90, men det mesta går att få tag i. Boxen i övrigt är det lättaste som finns inom airsoft när det kommer till att meka. Lossa två skruvar i batteriutrymmet och vips så har du hela boxen i handen. Och att öppna och pilla är superenkelt, då boxen näääästan mekar sig själv. Kan väl dock hålla med om att det inte finns ett överflöd av externals på marknaden.
Fick också problem med att bössan sköt "burst" på semi, läste att detta kan ha att göra med om man kör med för starka batterier, då avtryckarsystemet är lite annorlunda i en P90 gentemot vanliga AEGer. Går att lösa med MOS-FET eller ett svagare batteri. Jag kör med ett 7,4V Li-Po och tycker att det funkar bra med 2-3skotts burst även på semi. Jag menar, vissa betalar dyra pengar för denna funktion!
Ett till stort plus är hoppen och gummit. Tryck på knappen som sitter under magasinet så har du vapnet i två delar, du har seriöst hop-up-huset och innerpipan i näven på 2 sek! Hoppen tar riktigt bra, är lätt att meka med och ändrar inte hop-inställning under spel.
Har ingen personlig erfarenhet av modellen som kommer med rödpunkt. Men överlag så brukar dessa inte vara de bästa. Dessutom så är P90 RP't väldigt litet att titta igenom vilket kan vara frustrerande. Jag skulle rekommendera en Tri-rail och smälla på det RP man nu vill ha!
Saker som kan anses negativa:
- Lite udda att hålla i, väldigt kompakt och låg (vilket också är toppen), men man blir lite halvslut i handlederna och man måste vara ganska hukad ifall man har ett lågt placerat RP.
- I alla fall i TM P90 så är det plast-bussningar, och en av dem är av en udda oval modell, vet ej hur svåra de är att få tag i. Vad jag har läst, låt dem sitta i, och ska man inte skapa ett ROF-monster så finns det ingen anledning att oroa sig över hållbarheten.
- Magasinen kan vara lite udda att hantera i början, kräver också rätt speciella maggfickor. Men i övrigt är de är helt underbara, och 200 bulors mid-caps är naaaaajs.

- Brist på externals, dock så kommer det nog mera, då King Arms släppte sin P90 för inte så länge sedan. Så det kanske kommer mera så småningom.
Detta är i alla fall mina åsikter om detta lilla underskattade vapen!