Vart hittar jag en ny motorskruv till en M4?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
FaniSkogen

Vart hittar jag en ny motorskruv till en M4?

Inlägg av FaniSkogen »

Hej,

Tappade i helgen min motorskruv till en M4 med magpuls pistolgrepp.

Har någon en idé om vart jag kan hitta en ny sådan? Är det till att beställa en helt ny bottenplatta med tillhörande motorskruv eller finns det liknande skruvar i välsorterade skruvbutiker kanske? Någon som har en idé?

Stygge

Re: Vart hittar jag en ny motorskruv till en M4?

Inlägg av Stygge »

Det brukar vara en sk stoppskruv, vilken storlek varierar lite mellan olika märken. Det går utmärkt att använda vanliga skruv också om man står ut med att skallen sticker ut en bit under handtaget, på vissa märks inte ens detta.
Har för tillfället kaos i airsoftgömmorna annars hade jag kunna rota fram en skruv åt dig :(

Genocide

Inlägg av Genocide »

Inte en vanlig stopskruv på magpuls grepp.
Den skruven är typ 10mm bred eller bredare.

Jag har ett gäng bottenplattor på lager. Hör av dig i pm så ska jag hjälpa dig.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Stygge

Inlägg av Stygge »

Ah. De har den där jäkla badkarspluggen :| Ja då är nog ny platta lättaste lösningen.

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Vad är det för skillnad på en stoppskruv och skruven till magpul-greppet? Finns inte stoppskruvar i den breda diametern? Annan gäng?

G-Enis

Inlägg av G-Enis »

Inget egentligen, förutom att den skruven i magpul greppet är rätt kort för att vara så bred. Men hittar du något liknande i butik är det ju bara att köra på det.

Min skruv satt jävligt löst också, så jag drog några varv gängtejp runt skruvens gänga för att den skulle sitta på plats.

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Okej, nu verkar det dock lösa sig med att jag får väldigt hygglig hjälp från Genocide!

Att den sitter löst bör även jag råkat ut för. Annars vet jag inte riktigt hur den kan ha skruvat ur sig själv under ett spel :)

Skriv svar