Mosfet

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Griffin

Mosfet

Inlägg av Griffin »

Tja de e så att jag äger en G&G T4-18 (HK416), kör med 11,1v lipo. Problemet är att motorn blir alldeles överhettad när jag har använt den en stund, och kan inte byta till ett 7,4 för det orkar den inte med. Alltså jag skulle då behöva sätta ett mosfet. Jag har en bekant som lovat att hjälpa mig med att sätta dit ett, problemet är att jag inte vet vilken sorts mosfet jag kan använda. Han kan inget om airsoft men är elektriker och har en massa mosfet hemma som ja kan använda. Så är det någon som vet exakt vilket mosfet jag kan använda?

kungaron

Re: Mosfet

Inlägg av kungaron »

Du har ju svaret själv. Om han har "massa mosfet" så ta nåt han har?!

Annars köp en Merf 3.2.. T.ex.....

Griffin

Inlägg av Griffin »

Så går det då i princip med vilket mosfet som helst?

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Kanske är ett fall av språkförbistring här.
Det airsoftare generellt menar när de säger mosfet är hela systemet med mosfet, motstånd, ev. diod och säkring. Det en elektriker menar med mosfet är just mosfet.
Om det är det senare fallet, vilket jag tolkar det som, så googla på "diy airsoft mosfet" för lite uppslag.
<insert 'cool' one-liner here>

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Tror inte mosfet löser ditt problem, prova shimma gearboxen och justera in motorskruven.

Skriv svar