M249 Boxmag vill inte mata

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Samcro

M249 Boxmag vill inte mata

Inlägg av Samcro »

(jag har läst igenom trådarna som finns och även sökt men inte funnit något relevant till mitt problem)

Ja som sagt, mitt 249 boxmag vill inte mata in kulor i vapnet.
Boxen går att köra både på Sound och Auto, den får tag i kulor och matar upp dom ända till "öppningen", så allting verkar funka där.
DOCK så matas det inte in kulor in i vapnet så dom kan flyga iväg.

Har testat med ett vanligt M4 magasin och det funkar utan problem.

Så jag har inget problem med själva uppmatningen av kulorna utan problemet är att dom inte kommer in i vapnet...

Någon som har någon idé?
// Samcro,
East Coast Gators (ECG)

ohman

Re: M249 Boxmag vill inte mata

Inlägg av ohman »

Du kan alltid operera bort "spärren" som hindrar kulorna att komma ut ur magasinet och se om det löser problemet. Det låter som om den inte riktigt trycks bak ordentligt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Samcro

Inlägg av Samcro »

Okej, skall testa det imorrn när jag kan skjuta hemma utan att irritera grannarna.. :P
// Samcro,
East Coast Gators (ECG)

Genocide

Inlägg av Genocide »

Kolla så matningen funkar smidigt. Så inga kulor eller skräp fastnat i magget.

Hade ett boxmag med massor av barr och splittrade kulor. Det matade upp i röret men inte mer än så.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Ta bort matningsklossen, bara att dra ur matningsslangen. sen testar du att mata på Auto
trillar det upp kulor och spiller över, så är felet inte i matningsröret.

Nästa steg är klossen att felsöka

Låter som att när du stoppar in boxmaggets matningskloss, ligger det lite på sniskan, så spärren för kulorna inte trycks åt sidan på ett korrekt sätt, men funkar för vanligt M4 magg.
Prickskytt

Skriv svar