Ebb, eap eller pistol med batteri

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
L0vemalin

Ebb, eap eller pistol med batteri

Inlägg av L0vemalin »

Behöver en bra pistol till en roll jag ska spela. Tittat mycket på grön gas och co2. Även div. fjäder vapen. Men såg nu att det finns en del el pistoler också. Vad är den skenerella uppfatningen kring dem? Jag har inte sett det skrivas så mycket runt dem. Någon modell som rekomenderas över andra?

Nixon

Re: Ebb, eap eller pistol med batteri

Inlägg av Nixon »

De skjuter ofta lite krattigt (läs löst) men går ju även på vintern om det är viktigt. Vill man ha prestanda och realism är gas att föredra.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Värt att notera är att EBB pistoler är leksaker, kanske inte i lagens mening, men de är designade för barn. Skjuter kanske tio meter eller så. Inget en seriös utövare har användning för.

AEPs är tillförlitliga främst, bra som vinterbackup. I övrigt så vinner nog en GBB på alla plan, oavsett om det är CO2 eller GG. Av de modeller som finns av AEPs så är nog alla dugliga.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

L0vemalin

Inlägg av L0vemalin »

Ok, då kanse jag tittar lite närmare på AEP. Hittade en glock 18c med semi/auto som lockade. Vad bettyder det när dom skriver 1:1 to real iron?

ohman

Inlägg av ohman »

Troligen menar de att den har samma dimensioner som det riktiga vapnet. Sen är det tvektsamt om det är sant :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Cymas AEPs ska vara riktigt bra!
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

L0vemalin

Inlägg av L0vemalin »

TwinkleDew skrev:Cymas AEPs ska vara riktigt bra!
hettade deras för skapliga pengar

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -030-11639

men 50m/s känns klent. kan man få upp det på ett enkelt sätt, vet någon vad som passar i en dylig pistol? Tänkte då på fjädrar och cylindrar tex. Man kan nog få upp den en bit met gäng tejp och lycka=P

varför avrådes man att köpa Cymas pistoler på rödtjärna?

är sugen på en glock 18c, Cyma och asg har el varianter på den. några pro-con mellan dem?

Edit: tillägg
Edit2: Stavfel

ohman

Inlägg av ohman »

Du avråds från att köpa dem just på grund av de saker de listar upp: De är ganska kinkiga och struliga och är mycket svåra att laga. Att hitta reservdelar är nog bra nära omöjligt, du får räkna med att köpa en ny när den första rasar, efter den andra rasat kanske du kan kombinera delarna från de två tidigare för att få ihop en ny fungerande :)

Om du tycker att 50 m/s är för lite så bör du nog titta på en gas/co2 pistol istället. Jag skulle definitivt inte rekommendera dig att försöka få en AEP att gå hårdare, chansen att den rasar ännu fortare ökar drastiskt.

Största bonusen med en AEP är att den fungerar fint på vintern.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

L0vemalin

Inlägg av L0vemalin »

På så sätt. Då tror jag att jag är på det klara med det mesta. Sista ? är bara om kvalitets skilnaden mellan cyma och asg?

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

ASG:n är bara en rebrand av CYMA:n. Så det är troligtvis exakt samma sak, med skillnad på ASG:s logo.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Skriv svar