G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1
Ska kika mina asap, låter ju inte så rockigt med lägereld i kretsen =D
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Ta gärna bilder då jag inte har någon aning vad 2 posts ovan pratar om och vad som ska åtgärdas för att det ska funka!
"Ninjas came with lions"
Kolla i manualen som fins på nätet 

Jo visst vet jag vad en bearing är, men är alltså bearing standard i tw boxer och bushing något men lägger till eller kompletterar dom varandra?
Och vilken av gearsen är det som går trögt?, jag har inte öppnat min låda än men ska försöka göra det i helgen och kolla.
Nej jag är inte världens klokaste när det gäller TW, vill någon gå igenom det via pm så vore det väldigt uppskattat.
Och vilken av gearsen är det som går trögt?, jag har inte öppnat min låda än men ska försöka göra det i helgen och kolla.
Nej jag är inte världens klokaste när det gäller TW, vill någon gå igenom det via pm så vore det väldigt uppskattat.
"Ninjas came with lions"
Det finn 2st Bearings som axeln till bevelgearet och dem ska finnas där. Däremot axeln till sungear ska inte ha en bearing utan en bushing:)
Nisse. Läs, studera CK-manualen, se videos och sist men inte minst lite trail n error
Nisse. Läs, studera CK-manualen, se videos och sist men inte minst lite trail n error

-
- Admin
- Lag / förening: AirsoftSverige.com
- Aktiv sedan: 1999
Jag har meckat en del DTW nu på senaste 
Klart det största problemet med dom jag har pillat på just nu är hopupen, både MAX3 och dom äldre, minst 4 bössor kan jag spåra felen till bara hopupen just nu.
Har haft 2 motor fel, men inte det "klassiska", utan en dum kortslutning som brände kort och en motorkugg som satt löst (gammal model utan set screw)
Q.C. är inte den bästa från G&D, har fått en gearbox med 2 tänder på ett av gearen..
Och dom dränker gearboxen i fett, jag kör avfettning på alla gearboxar nu.
Samma sak i cylindern, massor av fett, där har jag även märkt att ingen av MAX3s cylinderhuvuden har en "cylinder head bumper" det finns inte ens en "nerfräsning" för den som det gör på PTW/CTW/Airo huvuden.
Ska kolla dom gearboxarna jag kommer åt nu ang bushing/bearing på sungear..

Klart det största problemet med dom jag har pillat på just nu är hopupen, både MAX3 och dom äldre, minst 4 bössor kan jag spåra felen till bara hopupen just nu.
Har haft 2 motor fel, men inte det "klassiska", utan en dum kortslutning som brände kort och en motorkugg som satt löst (gammal model utan set screw)
Q.C. är inte den bästa från G&D, har fått en gearbox med 2 tänder på ett av gearen..
Och dom dränker gearboxen i fett, jag kör avfettning på alla gearboxar nu.
Samma sak i cylindern, massor av fett, där har jag även märkt att ingen av MAX3s cylinderhuvuden har en "cylinder head bumper" det finns inte ens en "nerfräsning" för den som det gör på PTW/CTW/Airo huvuden.
Ska kolla dom gearboxarna jag kommer åt nu ang bushing/bearing på sungear..
-
- Admin
- Lag / förening: AirsoftSverige.com
- Aktiv sedan: 1999
Från min sida: kollat på 4 DTW boxar 3st MAX3 en äldre alla har bushing på sungear iaf. samt såg jag att Systema har slutat fräsa ner bumpern på cylinderhuvudet, så G&D skiter bara att sätta dit en cylinderhead bumper.
Lättaste sättet att "lösa" hopup problemet är att byta ut den, finns ju massor av alternativ ute just nu, annars så kostar ett systems hus inte många kronor...
Lättaste sättet att "lösa" hopup problemet är att byta ut den, finns ju massor av alternativ ute just nu, annars så kostar ett systems hus inte många kronor...
Hej,
Om man bara ska byta hop-up vilken hop-up skulle du då rekommendera?
Du kan ju också nämna vilket hop-up hus du skulle rekommendera om du vill.
Om man bara ska byta hop-up vilken hop-up skulle du då rekommendera?
Du kan ju också nämna vilket hop-up hus du skulle rekommendera om du vill.
Jag skulle satsa på KDM av flera olika anledningar!
Här kommer några.
Aeg pipor passar! = lättare att få tag på
Aeg hopgummi är det som gäller = lättare att få tag på
Lättare att ställa hoppen! Man måste inte ta ut magasinet för att ställa den! Utan du gör som på en aeg!
Här kommer några.
Aeg pipor passar! = lättare att få tag på
Aeg hopgummi är det som gäller = lättare att få tag på
Lättare att ställa hoppen! Man måste inte ta ut magasinet för att ställa den! Utan du gör som på en aeg!