Vapen till lajv?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
stelbent

Re: Vapen till lajv?

Inlägg av stelbent »

Den sistnämnda i tråden, KWCs 1911 drivs förvisso på co2, där, om du frågar mig, den enda nackdelen är den höga utg.hastigheten. MEN! KWCs picka sägs ligga kring 100mps.

iom att en co2patron räcker till många skott så kan du "slösa" lite gas på några blankskott när du satt i ny patron för att sänka trycket något. Det finns mätinstrument mps/fps på de flesta spelen.

Titan

Inlägg av Titan »

Min RS Glock-frame väger mindre än Airsoft-dito. Betyder det att AS'en är gjord av tungplats? Med tomt magg i båda är skillnaden skrattretande stor, betyder det att RS-maggen är plastaskit och AS'en är Real Steel, för de är i metall? Lägg ner.

On topic:
Är du liten och du ska ha den till live, så kanske en kompakt-modell är något att föredra? Lätt att gömma och smuggla in i situationer? Glock finns i en mängd olika storleker. Börja att kolla på Glock 19 och 26. De är mindre än den fullstora 17'en.
När det kommer till drivmedel, så är det upp till dig. Generellt skulle jag säga att Green Gas är lättare att hanskas med för den ovane.
Lycka till!
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

harlekin

Inlägg av harlekin »

Och det var inte rs pistoler som diskuterades.... ;)
Senast redigerad av 2 harlekin, redigerad totalt 0 gång.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Namboy

Inlägg av Namboy »

Oh, kom att tänka på en annan modell som är löjligt vanlig och riktigt kompakt; Walther PP/PPK. Har bl.a. använts av svensk polis och verkar vara ganska populär bland civila som samlar/utövar skytte.
Finns en ganska billig ACM-klon på Maruzens PPK och som ska funka bra. Dessutom passar originalmagasinen i klonen. :)

Bara ännu ett tips för att göra ditt val lite svårare! ;)
"We're surrounded. That simplifies things."

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

harlekin skrev:jag tycker det är som att säga t.ex. min bil är i lättmetall. ( för den har alufälgar.... daaah)
Det här är starten på en ny underbar diskussion. Pma mig och gå inte OT här. tack.

Jag håller med dig i övrigt namboy på allt du skriver.
Dock så är ju typ nyare KIA byggda i nån metall som är lika hållbart som aluminiumfolie typ ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar