Noob vil prova men har inget gear.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nordmannen

Noob vil prova men har inget gear.

Inlägg av Nordmannen »

Hei.

Norsk mann 27 år ønsker å bli med for å prøve ut noe airsoft. Har ikke vært med på airsoft før men sett mye på internett om det og føler jeg vil teste dette ut. Men jeg har inget utstyr. Jeg har sett det finnes steder man kan dra for å Hyre utstyr og spille men ofte er det at man vil jo vara fler om å spille. Har lest litt om klacken og det virker spennende men der må man jo ha eget Gear.

Noen som vil ta med en noob til klacken og låne meg noe enkelt gear =) ?
eller om nogon vil dra på en plass der man kan hyra och spela så man blir fler og jeg får bli med =)?

Btw jag kan snacka svenska ganska bra men om jag skriver alt på svenska så låter de bara konstit tycker jag, fel ord ibland osv :P. Derfor skriver jeg på norsk i håp om at noen kan lese dette =)

Mvh Kåre
Nordmannen

Kimale

Re: Noob vil prova men har inget gear.

Inlägg av Kimale »

Bor du i Stockholm?

Tror Vapenbutiken och Röda Stjärnan hyr ut vapen - men kan ha fel, hör med dem! :)

Vapenbutiken har även en inomhus bana
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

dariantel

Inlägg av dariantel »

i Uppsala så har vi ofta spel där man kan låna eller hyra allt som behövs.
Men underlättar klart om vi vet vilket område du bor i.

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Noen som vil ta med en noob til klacken og låne meg noe enkelt gear =) ?
Säg till vilken dag du tänker ta dig dit så kan jag säkert låna ut någonting trevligt.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Ja vad fan! Säg bara till så hjälper nog vi också gärna till :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Nordmannen

Inlägg av Nordmannen »

Kimale skrev:Bor du i Stockholm?

Tror Vapenbutiken och Röda Stjärnan hyr ut vapen - men kan ha fel, hör med dem! :)

Vapenbutiken har även en inomhus bana
Oj, jeg burde nok ha nevnt at jeg bor i stockholm ja. Nærmere bestemt danderyd området.

Jeg skal på gamex denne lørdag, og neste lørdag jobber jeg... damn.. 16/11 har jeg ledig på lørdag til å bli med noen på den dagen =) Klacken er vel bare lørdag?

Er det noe jeg minimum bør ha? slik som fjellsko,hansker, klær å bli våte i?.,etc. vet ikke helt hvordan terrenget er på klacken

ohman

Inlägg av ohman »

Det du behöver ha med dig är oömma kläder som det inte spelar någon roll om de blir smutsiga eller blöta, gärna som smälter in någorlunda i naturen (undvik neonfärger om du inte vill bli skjuten extra ofta ;) ). Mössa och handskar brukar vara att rekommendera.

Resten kan du nog få hjälp av ovanstående herrar, dvs skyddsglasögon/mask, vapen och någon väst/rig att konka runt magasin i. Sen när det gäller klacken så bör du ha med dig armbindlar (röd och gul om jag inte missminner mig) samt en dödsduk (tygbit i hyfsad storlek, röd eller orange som syns bra), dock kanske du kan få hjälp att låna detta med om du inte har något liggandes hemma.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

jag tänker så här och i all välmening

jag kan bistå med följande: du är välkommen när du kommer dit att bli orienterad i hobbyn samt klämma och känna på utrustning, har dessvärre inget backupvapen att låna ut och lånar ogärna ut bössa ..men vill du provskjuta på banan kan du ju självklart få göra det, det är inget personligt men vill inte att någon står i skuld till mig för att min bössa olämpligt skulle rasa när den råkar vara i någon annans händer :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar