Livrädd

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Omegamortis

Re: Livrädd

Inlägg av Omegamortis »

Allright. Ja, det är bara att vänta och se. Jag tror inte det skall vara några problem. Lycka till iaf.!

NonEx

Inlägg av NonEx »

Stor eloge till dig för att du faktist gjorde ett försök att kolla upp vad som gällde med myndigheterna innan du beställde!

Eftersom vapnet på sidan rubriceras som "CO2 powered" så skulle jag säga att det är minimal risk att det blir problem.

Däremot det som inte är så bra är att en SVD är typ det största geväret man kan köpa och ett sånt paket lär inte bara slinka igenom Tullen utan kontroll. Så det kommer nog sitta någon dag extra hos Tullen innan det släpps.

Om du får några frågor så är det bara att säga att det är ett kolsyredrivet effektbegränsat vapen och hänvisa till produktbeskrivningen. Du kan ju dessutom hänvisa till att du faktist haft kontakt med både Tull och Polis och fått "OK" innan du beställde. Det borde vara värt något tycker man.

Sannolikheten att någon hugger på att det "... kan drivas med gas..." är extremt liten.

Hur som, jag tror det kommer gå bra, så försök att slappna av lite :p

kreator

Inlägg av kreator »

Lycka till :)

Nervras suger!
Jag kommer personligen inte försöka importera gbb från utlandet sålänge som lagen är så vedervärdigt tattigt skriven...
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Garvar

Inlägg av Garvar »

Gillar den positiva attityden grabbar! NI som ska ha eloge, hjälper verkligen : )
Jag lär nog inte göra det igen heller, inte på ett tag iaf (a)

MarLin

Inlägg av MarLin »

Vill inte vara en partypooper men vilken typ av frakt valde du?

Det kan spela en jäkla roll i ärendet eftersom vårat kära postväsen ej längre fraktar våra leksaker.
Dom anser att det är vapen och vägrar skicka dessa, så har du valt usps så kan det vara så att posten blir proppen i ditt bösshandlande.

Vad gäller tullen så har jag personligen aldrig haft problem med vapen som drivs med Co2, sålänge det tydligt framgår i fraktsedlar osv.
Gas däremot är en helt annan femma.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

Garvar

Inlägg av Garvar »

Var påväg till jobbet när jag såg att min betalning inte gått fram riktigt och att jag ska använda mig av Bank wire istället för paypal.

@MarLin dom använder sig endast av UPS, så det är väl lugnt då?

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Får du hem en lapp från tullen skall du bara redogöra att det är en "effektbegränsad" semi Co2 och vilken max joule den har. Du kan använda tillverkarens data.

Även här kan den stoppas om den är automatisk med över 4 joule eller semi med över 10 joule vid fyra meter vilket den med största sannolikhet inte är.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

dariantel

Inlägg av dariantel »

Evike har fått för sig att använda just bankwire på nästan alla beställningar, men det är ett mycket seriöst företag så det är ett förvisso tidskrävande betalsätt men fungerar finfint till Evike.

Garvar

Inlägg av Garvar »

Den har ju en jävla hög peak ser det it som men sen dalar den ner till 480-520, precis som i beskrivningen.

Har aldrig kört bank wire förut, någon som vet hur det funkar?

EDIT: t ex om evike skickar lite info som jag sedan knappar in på swedbank?

dariantel

Inlägg av dariantel »

Bara av nyfikenhet, vilken ålder är det på dig?

Bank wire är rätt och slätt banköverföring. du för över pengar till Evikes bankkonto och ja, du måste ha lite nuffror ifrån Evike så de vet vad det är för pengar de får, detta borde du ha fått i ett mail från evike.

Skriv svar