Batteri, laddlängd?
-
Batteri, laddlängd?
Hej, jag fick hem en Cyma AK47 028A idag, och jag undrade mest hur länge jag ska ladda batteriet innan jag använder det, det var ett largetype, men i instruktionen står det både 8 och 12 timmar.. Vill ju inte överladda det
Tack på förhand.
Tack på förhand.
Hjärtat slår i D-Takt.
Re: Sv: Batteri, laddlängd?
Köp en smart laddare som slutar ladda när batteriet är fullt.
Släng bifogad laddare i soptunnan och gör ditt bästa för att glömma att den existerat alls
Släng bifogad laddare i soptunnan och gör ditt bästa för att glömma att den existerat alls

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Re: Batteri, laddlängd?
Ja, det var väl tanken, men det sket sig lite med pengarna, så får göra det nästa månad, men så länge så duger väl det medföljande?
Hjärtat slår i D-Takt.
Den funkar ju, men personligen hade jag inte använt den. Du känner ingen som kan tänkas ha en ordentlig laddare? Snabbare och mycket säkrare. 
Det är tråkigt när man inte kan använda vissa saker direkt ur lådan men tyvärr är Kinaladdarna ökända för att vara allmänt dåliga och, i vissa fall, t.o.m. farliga.

Det är tråkigt när man inte kan använda vissa saker direkt ur lådan men tyvärr är Kinaladdarna ökända för att vara allmänt dåliga och, i vissa fall, t.o.m. farliga.
"We're surrounded. That simplifies things."
-
Vi är ett gäng, men alla är lika färska så ingen har en ordentlig laddare. Det är väl en sån IMAX B6 som är bra? Men det är iaf 1100mAh 8,4v NiMh så 5 timmar bör väl räcka? Jag får väl skrapa ihop lite pengar och beställa en riktig laddare då
Förövrigt var det en vän som tyckte att batteriet höll kass, han hade ett liknande batteri men körde även med laddaren orignal, är det laddaren som är kass då? Batteriet hade hållt för ca 700 skott

Förövrigt var det en vän som tyckte att batteriet höll kass, han hade ett liknande batteri men körde även med laddaren orignal, är det laddaren som är kass då? Batteriet hade hållt för ca 700 skott
Hjärtat slår i D-Takt.
De flesta batterier som kommer med är inte superbra men dom brukar ändå hålla för mer än 700 bulor iaf, så jag skulle vilja påstå att det är hos laddaren felet ligger.
Det finns en hel hög med "smarta" laddare, och de flesta funkar säkert bra, men jag har bäst erfarenheter av IMAX-laddaren. Galet prisvärd!
Testa att ladda batteriet i en fem, kanske sex timmar, och försök vara i närheten så du kan hålla koll på laddaren. Sedan kan du testa det i bössan.
Det finns en hel hög med "smarta" laddare, och de flesta funkar säkert bra, men jag har bäst erfarenheter av IMAX-laddaren. Galet prisvärd!

Testa att ladda batteriet i en fem, kanske sex timmar, och försök vara i närheten så du kan hålla koll på laddaren. Sedan kan du testa det i bössan.
"We're surrounded. That simplifies things."
Ett alternativ är ju att köra på laddare och batteri du har nu, och när du har råd så slänger du båda och köper ett par lipo-batterier och en B6 från hobbyking.
Tills dess: Om batteriet börjar bli obehagligt varmt så är de helt klart dags att sluta ladda, men det är svårt att veta när detta kommer inträffa, du får känna på batteriet med jämna mellanrum. Undvik att ladda medan du sover eller är borta.
Tills dess: Om batteriet börjar bli obehagligt varmt så är de helt klart dags att sluta ladda, men det är svårt att veta när detta kommer inträffa, du får känna på batteriet med jämna mellanrum. Undvik att ladda medan du sover eller är borta.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Kolla output på laddaren. Sedan kapacitet på batteriet kapaciteten/output x 1.4 voila du har laddtiden
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Hej! Batterier som ingår i kinabössor tar ca 9 timmar att laddas fullt med medföljande "laddare". Håll koll på tiden och känn på laddaren en gång per timma. Är den så varm att du inte skulle vilja tappa ned den i byxorna så är batteriet fullt nog. Sedan räcker det CA 1000 skott men det är olika från bössa till bössa, temperaturen, laddtiden, om du kör mycket auto eller semi osv
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
-