A&K TW vs Airo TW? (Externals)

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Deriveh

A&K TW vs Airo TW? (Externals)

Inlägg av Deriveh »

Tjena!

Är det någon som haft ögonen på båda RL dvs? Försökt nu ett bra tag att hitta bilder/filmer eller reviews som jämför det 2 märkena...

Har hittat följande information:
A&K externals är bättre
Airo internals är bättre

Airo externals är bättre
A&K internals är bättre

A&K är inte 100% kompatibelt med Systema (Uppers vs lowers passar inte)
Airo är 100% kompatibelt med Systema (Inte hittat något avvikande än så länge.)

(Det enda som folk är överens om är att A&Ks cylinder inte pallar trycker så jäkla länge, men iofs så är det vad? En 150 cylle?)
Hittar även att elen är skit i A&Ks, men hittar iofs så finns där inte så många Airo reviews...

Vad jag HAR hittat är att inner barrel är stainless steel på Airo vilket inte A&Ks har, men tja... Meh!

Vad jag helt enkelt vill veta är: Vilket vapen har bäst externals? Tacksam för hjälp innan jag går och köper en massa grejor. (CTW och PTW är inte i min budget så kan glömma dem....)
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Re: A&K TW vs Airo TW? (Externals)

Inlägg av mehailz »

Enda stora problemet med A&K's är ju just elen som värkar bränna fort. Min brändes under service så fick ju bli eTiny istället, men hellre det.

"Externally" så är allt bra tycker jag, det håller bra, inte hittat några problem so far. Har ju ingen airo att jämföra dock men skulle tro att det är ungefär samma skit. Det verkar vara så få som viljat hoppa på Airo överhuvvetaget. Jag läste någonstans på GI forumet att airo var en lite svåra att få tag på, gav lite information och så vidare. Kanske därför så få butiker tagit in dem, i don't know:/

fireminded1

Inlägg av fireminded1 »

Liksom Deriveh, är jag också nyfiken.
Har suttit länge och googlat och om Airon hittar man inte mycket alls.

A&K:n får jag också intrycket av att elen bränns ganska enkelt.
Airo, det lilla som går att läsa, ger en väldigt positiv bild.

Vore trevligt om någon med en Airo kunde skriva mer om den och posta lite mera bilder på bössan?

Tack på förhand. :)
-- LAB --
Like A Boss

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Tja, jag har precis skaffat mig en begagnad A&K PTW och jag är galet nöjd. Fick den i onsdags, kört en hel del prickskytte sen dess samt varit iväg på ett heldagsspel i helgen i Tyringe. Mitt enda problem var att när jag lånade SRC 0,25 bollar av en polare där så matade den bara varannan kula... Fattade inte vad det var förrän jag kom hem, så fort jag stoppade i Green Devils bollar eller G&G prec bollar så gick den klockrent igen.

Är mycket nöjd med den! Hade dock gärna sett den bredvid en AIRO för att jämföra.
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Skriv svar