lägre m/s med precpipa.
lägre m/s med precpipa.
Hej!
I förra veckan bytte jag pipa på min vfc hk416. från orginal till en lite längre 6,01 madbull pipa.
Jätte fin precision och räckvidden ökade markant!
Så kom jag till söndagsspelet igår och kronade den. Då insåg ja att min m/s hade sjunkit från 108m/s till ca 94-95m/s.
För en hyfsat oerfaren spelare när det kommer till mek, så undrar jag hur detta kommer sig tro?
Jag beställde nytt gummi till hoppen samt en ny air nozzle idag, för jag misstänker att gummit kanske har skadats när jag bytte pipor. Men är det kanske är något annat som jag inte har tänk på? Tack för hjälp
I förra veckan bytte jag pipa på min vfc hk416. från orginal till en lite längre 6,01 madbull pipa.
Jätte fin precision och räckvidden ökade markant!
Så kom jag till söndagsspelet igår och kronade den. Då insåg ja att min m/s hade sjunkit från 108m/s till ca 94-95m/s.
För en hyfsat oerfaren spelare när det kommer till mek, så undrar jag hur detta kommer sig tro?
Jag beställde nytt gummi till hoppen samt en ny air nozzle idag, för jag misstänker att gummit kanske har skadats när jag bytte pipor. Men är det kanske är något annat som jag inte har tänk på? Tack för hjälp
Re: lägre m/s med precpipa.
Kolla lite på den här tråden. http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 376#p55376
Kan vara så att du behöver byta cylinder till en som passar för den piplängd/trim du har.
Kan vara så att du behöver byta cylinder till en som passar för den piplängd/trim du har.

Somewhat Intellectually Challenged Killers
Inte gummit som hamnat lite fel?
Tack för trådlänken. Det var intressant och rätt logiskt ändå.
Men det känns ändå som att utgångshastigheten borde inte minska med 10m/s med en ca 88mm längre pipa. Men det kanske det gör. jag ska testa med att ta isär och kolla så att allt sitter rätt. Efter det byta ut gummit och Nozzle till det nya. Så får vi se på Lördag (Bockaby) vad den kronar 
Tack ska ni ha

Tack ska ni ha
Du har alltså fått bättre precision, markant längre räckvidd och dessutom 0m säkerhetsavstånd?
Den magin skulle iallafall jag inte röra utan tacka och ta emot
Den magin skulle iallafall jag inte röra utan tacka och ta emot

Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Chronade du med samma kulvikt?
Haha nä det är inte helt fel! Men jag vill ju att det ska svida lite på er också
Kronade med samma kulvikt 0,25 av samma fabrikat.

Kronade med samma kulvikt 0,25 av samma fabrikat.
det är ändå en ganska mycket längre pipa, du kanske låg på gränsen med fel cylle innan, jag tappade 15m/s när jag gick från en 130m/s g36c till normallängd för herrans många år sen minns jag. löste sig med en cylinder utan hål och en klenare fjäder, för det blev mycket mer drag i den plötsligt.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Igår hade jag isär det igen. Kollade över allt och det såg jätte fint ut. Så det måste ha med den ökade piplängden att göra helt enkelt 
Detta är jätte bra på grund av att, precis som ADAM nämner ovan, så är det ett jävla bra sätt att strypa bössan. Och det är just vad jag har varit ute efter att göra på min andra bössa (vfc 416c) som har kronat precis lika mycket (108m/s) som min primära 416d gjorde innan jag bytte pipan.
Så den längre precpipan hoppade igår över till min lilla 416c och vips, så har jag den perfekta lösningen för att kunna spela cqb-b/Auto-a med min cqb-bössa
Plus att den ser jävligt bad ass ut med en ljuddämpare på just 416c
Nu blir det att sätta in en precpipa med samma längd som orginalpipan i min primära helt enkelt.
Återkommer till tråden igen när jag har kronat båda bössorna på Lördag, och då kan se slutresultaten.
Tack så mycket allihop!
mvh Anton

Detta är jätte bra på grund av att, precis som ADAM nämner ovan, så är det ett jävla bra sätt att strypa bössan. Och det är just vad jag har varit ute efter att göra på min andra bössa (vfc 416c) som har kronat precis lika mycket (108m/s) som min primära 416d gjorde innan jag bytte pipan.
Så den längre precpipan hoppade igår över till min lilla 416c och vips, så har jag den perfekta lösningen för att kunna spela cqb-b/Auto-a med min cqb-bössa

Nu blir det att sätta in en precpipa med samma längd som orginalpipan i min primära helt enkelt.
Återkommer till tråden igen när jag har kronat båda bössorna på Lördag, och då kan se slutresultaten.
Tack så mycket allihop!
mvh Anton
Återkommer nu till tråden för att uppdatera.
416d kronade nu 98 m/s med ny precpipa i ursprungslängd (samma kulvikt som innan). Gick fortfarande lika fint som när jag hade den längre precpipan installerad.
416c kronade 102 m/s med den längre precpipan..?, och gick dåligt då hop up "gummibiten" som pressar mot gummit, trillat ur...
Med dessa resultat så ser det ut som att jag inte får bössorna speciellt täta...
Detta ska fixas.
Tack för er hjälp
416d kronade nu 98 m/s med ny precpipa i ursprungslängd (samma kulvikt som innan). Gick fortfarande lika fint som när jag hade den längre precpipan installerad.
416c kronade 102 m/s med den längre precpipan..?, och gick dåligt då hop up "gummibiten" som pressar mot gummit, trillat ur...
Med dessa resultat så ser det ut som att jag inte får bössorna speciellt täta...
Detta ska fixas.
Tack för er hjälp