ESS Crosshair vs Crossbow

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Tamaz

Re: ESS Crosshair vs Crossbow

Inlägg av Tamaz »

Jag kör också på Crossbow som jag köpte på terräng. Tycker de fungerar bra. Glasen kommer preppade med imskydd på insidan vilket är riktigt bra men gör ytan lite sträv. Försök att inte få feta fingeravtryck eller vatten där för det är svårt att torka bort utan att det blir en gegga av allt. Köpte även Suppressor Frame Kit för att använda med kåpor. Dessa hade väldigt vassa kanter (för att de är tunna) och var inte alls bekväma mot öronen.

Om ni ska köpa så kan jag rekommendera uktactical.
http://uktactical.com/p-4032-ess-crossbow-3-lens.aspx

Trotts frakt från england blir det inte dyrare än Terräng, och de har bra pris på massa annat man ändå också behöver. Typ sockor och Mechanix eller Oakley -handskar till betydligt billigare pris än man hittar i Sverige. :)
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Sane

Inlägg av Sane »

Först beställde vi från http://www.esseyepro.com, men efter att ha väntat i en vecka på att de ska skicka varorna kontaktade jag dem. Observera att på produksidan lovar de att de skickar varorna inom 1-3 dagar och att fraktsättet vi valde (FedEx express delivery) leverar paket från USA till stora Europeiska städer på 2 dagar. Till min stora förvåning fick jag följande svar:
Mr. Sane- 1-3 business turnaround is in reference to domestic US orders. International orders please allow 2-4 weeks to process and deliver. Thank you
WTF? Airmail från Hong Kong går ofta fortare än 2-4 veckor! Vi kände oss väldigt lurade så vi avbeställde direkt och beställde från Terräng istället. Trots lite strul med deras webshop skickades brillorna i tid och vi kunde spela med dem i helgen.

Ingen imma alls, lite vassa kanter precis som Tamaz säger; inget som stör mig på ett söndagsspel, men det kan bli problematiskt på ett längre spel. Formen är också som gjord för mig och följer min ansiktsform perfekt. Jag är jättenöjd :)
AUK

Avalyst

Inlägg av Avalyst »

Jag (Som var den andra beställaren tillsammans med Sane) kan intyga att glasögonen var fantastiska. Jag märkte inget av de vassa kanterna när jag väl hade glasögonen på mig utan de satt som ett smäck. Immade inte det minsta trots att jag hade munskydd, något som tidigare gett imma på mina Guarder-glasögon.

Tamaz

Inlägg av Tamaz »

Bara för att förtydliga så var det bara Suppressor Frame Kittet, det som är smalare över öronen för att passa bättre med kåpor, som hade vassa kanter. Den vanliga Crossbow-ramen har jag inte haft någta problem med.

Här ser man tydligt skillnaden (Suppressor överst):
Bild
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Fearless

Inlägg av Fearless »

Körde Crossbow i lördags. 0 grader, frost i gräset, sprungit mig svettig, kepa nerdragen mot övre delen på brillorna och nästan ingen imma alls trots att man såg lite fukt fastna i övre, yttre hörnen på glasen. Klarade t o m att jag drack varmt, ångande kaffe utan att de immade igen. Fick några små imfläckar någon enstaka gång när man sprungit en bit och flåsade ordentligt hukandes i någon buske men de försvann snabbt när man började andas någorlunda normalt igen.
Enda preppen jag gjort var att torka av dem med den medföljande imskyddsduken före spel och en gång under lunchuppehållet.

Hade heller inga problem med skav mot näsrot trots att de är lite smala där (för mig) och heller inga problem med att köra MSA-lurar hela dagen heller trots att jag hade "tjockramen" och inte den lilla fjuniga supressorn.

5 brillor av 5 möjliga från mig! :)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Skriv svar