Vanlig spraybar krestkortslack funkar bra bara man maskar sensorerna och öppningen på microswitchen.
Problemet med PlastiDip (och andra tjockare beläggningar) är att det även kapslar in värmen så det finns inga seriösa rc-utövare som använder Plasti Dip, bara "noobs" och "bashers".
Det vanligaste för att skydda mottagare i rc-sammanhang är att stoppa dem i en ballong av lite tjockare typ och snöra åt öppningen med ett buntband. Funkar kanske inte för främre kretsen men bakre bör gå att lösa?
Ett annat tips som är lite lättare och som kan göras vid behov, är att sätta t ex eltejp över skarven mellan upper och lower och se till att man har en skaplig tät stock. Stocktuben kan ju även, om man är lite nojjig, fyllas med något fuktupptagande runt mosfetten.
Själv har jag spelat flertal ggr i regn utan något skydd alls och efter att ha öppnat upp bössan så har jag aldrig sett någon fukt runt elektroniken. Fast jag krälar inte omkring så mycket i regn och försöker se till att hålla uppern uppåt så mycket det går i regn.