Ak 74 pistolgrip skruv
-
Re: Ak 74 pistolgrip skruv
Torx är kung. Värst av allt är philips (stjärna) som bara rundas.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Philips (dubbla "stjärnor") är ok om man har rätt mejsel. De äldre, "vanliga" stjärnskruvarna suger däremot gorillap**g. Torx är dock det absolut bästa alla kategorier 

-
Grymt kul att det är så många som har delat med sig av sina erfarenheter och tips ! Nästan så man blir lite bortskämd när man får all information rakt i handen. Hoppas fler än jag fick nytta av den här tråden
Stort tack till alla !

Stort tack till alla !
Över stjärnskruv är det absolut att föredra IMO. Lättare att använda en spårskruvmejsel som "kofot" också som sagt. (vilket verkligen behövs på typ Real Sword)Kocken149 skrev:I vilken värld är spårskruv att föredra?
Torx eller insex alla gånger.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.
-
Vänta nu lite... Är inte philips en sån här:Stygge skrev:Philips (dubbla "stjärnor") är ok om man har rätt mejsel. De äldre, "vanliga" stjärnskruvarna suger däremot gorillap**g. Torx är dock det absolut bästa alla kategorier

Man hittar nämligen exakt samma om man söker på philips screw.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Jo och som synes har de 2 stjärnor
Stjärna:

Philips:

Nu när man söker runt så verkar Philips vara samlingsnamn för de 2 så antar man numera inte skiljer dem åt.

Stjärna:

Philips:

Nu när man söker runt så verkar Philips vara samlingsnamn för de 2 så antar man numera inte skiljer dem åt.
Är inte dubbel stjärna pozidrive, och enkel är phillips?
Jobbar på Röda Stjärnan
Ser så ut du, I stand corrected:

Isf håller jag helhjärtat med om att Philips suger och Pozidrive är de som faktiskt funkar

Isf håller jag helhjärtat med om att Philips suger och Pozidrive är de som faktiskt funkar

Skruv kan finnas i lösvikt på valfri bygghandel också. Vet att vi har det här i stan iaf, och dom har alla möjliga längder och dimensoner. Har varit där ett par gånger och plockat på mig en påse med olika längder och dimensioner. 22 kr/hg 

Någon som vet längden på en cyma ak pistolgrepp skruv ?