råd om m14 tillverkare

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
jonnypower

råd om m14 tillverkare

Inlägg av jonnypower »

Godkväll kamrater !

Har haft ett helt drös med olika m4:or och annat skojj men tänkte faktiskt att tiden var inne att införskaffa en bössa jag alltid drömt om att ha, nämligen en m14 !

Dock så skulle jag verkligen vilja ha denna gång en bössa som funkar riktigt bra direkt ur lådan, jag söker inte en brutal semi sniper utan vill ligga runt 120m/s med bra precision, så jag undrar vad som skulle passa mig bäst?

Att meka gevär kan jag men vill hellst slippa, sp har stirrat en hel del på g&g soc 16, men även cymas m14, vilken av dessa skulle ni rekommendera? Tm är för dyr för det lilla extra man får, men ärlite orolig över hur precisionen är på g&g? Får så olika svar fråninternetet så blir riktigt fundersam så jag vänder mig hit tänkte jag !

Så vad säger ni mina ärade kamrater, g&g eller cyma?

Mvh

kreator

Re: råd om m14 tillverkare

Inlägg av kreator »

Jag har ägt AGM samt CYMA varianter.

Cymas M14 Socom är sjukt trevlig! Har för mig att den chronade runt 118m/s direkt ur lådan och den var löjligt gedigen, matt och vacker!
Köp! :D
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Namboy

Inlägg av Namboy »

+1

En lagkamrat rockar en CYMA M14 (den old school långa varianten) och den är riktigt trevlig; ligger strax under 120m/s, har bra avtryckarrespons och går förvånansvärt långt och rakt.
Fan, t.o.m. plaststocken med träimitation ser bättre ut än många träkit. Rekommenderas! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Genocide

Inlägg av Genocide »

Rekommemderar G&G!

Den är mycket mer lättmeckad än Tm och dess kloner.
Den tar alla v2 delar utom cylinderhuvudet.

Bra byggd övrigt i kropp etc.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

jonnypower

Inlägg av jonnypower »

Hur presterar g&g out of the box ? Skjuter den längre och rakare än cymas och tms ?

Mvh

Genocide

Inlägg av Genocide »

Väldigt nöjd med den out of the box.
Minns inte vad den chronade men gick bra.

Bättre än TM? Det vettefan. Tm har nån magisk hop i alla sina bössor;)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Cymas långa m14 har jag använt en del. Förvånansvärd bra räckvidd och prec för att vara direkt ur lådan. chronar runt 120m/s som redan nämnts.
Helfigur på 60m var inga problem med min när jag hade gått några varv med läskstången genom pipan :-)

För den prislappen e det inte mycket att fundera på om man vill köra den direkt ur lådan :-)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Användarvisningsbild
MODDAN

Inlägg av MODDAN »

Bara för att lägga in två öron i debatten så måste jag be dig tänka om vad gäller Marui:s M14.
Har själv ägt Marui:s M14 SOCOM, och det var utan att överdriva den bästa bössa jag någonsin haft (vad gäller elektriska vapen). Hopp:en är, som Folkmord säger, något magisk. Min SOCOM skjöt längre och med större precision än de flesta 120-trimmade M4:or jag kunde jämföra med. Givetvis gick mina kulor långsammare, men i sammanhanget av ett airsoftspel så gör det mycket lite, om något alls.
Jag ångrar så grovt den dagen jag sålde min Marui M14, men man får ta det bittra med det söta.

Sedan kommer vi ju till det tråkiga. Marui M14 är ett alldeles eget litet helvete att meka med. Boxen sitter mer eller mindre förankrad innuti kolven, och du kommer inte åt den med mindre ingrepp än att demontera varenda skruv på hela skapelsen.
Men den är helt underbar. Det kommer man inte undan.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Skriv svar