Favorit vapen modell?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
natethegreat

Favorit vapen modell?

Inlägg av natethegreat »

Hejsan allihopa!
Ville bara se och och höra om vilka vapen och modeller som är populärast. (För skojs skull)
Ladda gärna upp bilder!
Mvh Natethegreat

Dj_komodo

Re: Favorit vapen modell?

Inlägg av Dj_komodo »

vill du ha bilder så finns det massor här: viewforum.php?f=26

Nuckel82

Inlägg av Nuckel82 »

Tja min uppfattning när man är på spel är att NATO vapen i alla dess former (m4, m16, m15) är överrepresenterade :lol:
Somewhat Intellectually Challenged Killers

natethegreat

Inlägg av natethegreat »

kunde faktiskt tänka mig att de var de modellerna som var populärast!

grimm

Inlägg av grimm »

Själv föredrar jag modeller som är designade att tåla "allt", och inte fokuserar så mycket på superfina tolleranser för att öka träffsäkerheten en smula. Gillar ju då alltså definitivt AK-familjen och dess varianter. På pistolsidan är det Glock, av samma orsaker. Tål "allt". Alternativt Beretta's Storm-modeller, som nog inte är lika tillräkneliga som Glock, men är riktigt snygga i mitt tycke. I motsats till deras M9'or eller vad de nu heter. Har 5 airsoft-gevär, alla AK-modeller eller variant därav, samt två pistoler. En Glock (ursprungligen TM men det mesta "uppgraderat"), samt en WE Bulldog för att den är så söt.. Skulle någon veta vart man finner en mantel med markeringar till den får man gärna tippsa.

ohman

Inlägg av ohman »

De vanligaste jag ser på spel är AR15-varianter (M4, M16, osv) följt av AK47 och 74 av alla dess slag, HK416 är inte helt ovanlig heller.
Ganska vanligt förekommande är också G36C (även K, fullängdsmodellen verkar vara ganska ovanlig) samt SCAR-L och lite mer sällan SCAR-H.
I CQB-sammanhang är det väl MP5, korta M4- och AK-varianter som dominerar.

Personligen gillar jag udda, ovanliga och långa vapen, så SCAR SSR och H samt fullängds G36 är de jag föredrar. Faktiskt till den milda grad att jag hade det besvärligt länge när jag försökte bestämma mig för en modell som passar för CQB :P

Går nu i tankar på att köpa mig en FAMAS också (för jag behöver absolut en sjunde bössa... :roll:).

När det gäller pistoler så är jag inte speciellt brydd, men jag tycker Glock 17, 18C och 19 är rätt trevliga. Desert Eagle är kul men opraktiskt och detsamma gäller revolvrar.

Några av mina älsklingar som ligger i mediadelen:
* SCAR SSR
* G36 M90-edition ;)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar