tack för svaren, jag känner mig genast lite klokare
angående vilken del av Wehrmacht jag ska köra på vet jag inte riktigt. tänkte inte försöka efterlikna ett specifikt förband eller liknade till att börja med. då det inte är några andra som spelar "WW2" här uppe så känner jag att man måste göra en avvägning mellan vad som är riktigt och vad som är spelbart. dvs jag kommer nog köra på en camo smock som funkar på vårat område, oak leaf tycker jag är den snyggaste, sen om den inte tilldelades Heer har jag ingen aning om, men det käns inte så viktigt ändå om ni förstår vad jag menar. jag vill ju fortfarande kunna gömma mig i skogen

tror att man syns bättre i en grå uniform.
hjälm kommer jag nog att vänta med att köpa tills jag har en chans att prova den, har ett så stort huvud så det brukar vara svårt att köpa över internet. omkretsen på huvudet är 61cm och jag har inte hittat någon hjälm i den storleken än.
det enda jag har i uniformsväg än så länge är en m43 kepa jag köpte på rödastjärnan, resten kommer när pengar finns
först tänkte jag börja med att köpa mig en mp40 eller ett stg44 skulle ju helst haft en tanaka 96k men någonstans måste plånboken sätta gränsen.
såg en stg 44 till salu som man kanske slår till på.
en till fråga angående klädsel, vad hade man under fältjackan? skjorta, linne, tröja? har inte sett så många bilder på vad soldater hade under jackan nämnligen.