Jag köpte en recoil buffer till riktiga Ruger 10/22 och satte i min. Man behövde borra upp hålen i bakänden på chassit för att den skulle passa. Diffar 1mm tror jag. Buffern är i princip i hårdplast/acryl istället för metallpinnen som sitter i från början. Sägs reducera ljudnivå och slitage på bolten. Fungerar OK så långt. Sköt aldrig med min i standardutförande så kan inte jämföra. Enda negativa jag hittade om dessa buffers är att man vet inte när dom är slutkörda föränns dom går sönder och trasslar in sig i bolten. För RS bruk så ska de hålla mellan 800 skott till 4000 beroende på tillverkare. Antar att de håller lite bättre i KJWs.
Viktigt när man kapar av den bakre "fästflärpen" att man slipar ner den helt flush, minsta lilla som sticker ut fortfarande kan ställa till monteringen. Jag lyckades spräcka plasten på insidan av min Hogue stock pga. att jag försökte montera med för mycket material kvar. Någon sa att det var bra att lämna lite så det blev mer friktion när den var på plats, stämmer inte i Hogue stocken iaf. Kanske på trä fungerar det.
Utöver det kan jag bara instämma med ovan, underbart gevär när man bygger om det med RS stock så det inte är så satans fugly.
Värt att nänma är att när man ska montera i RS stock så behöver man en lite längre takedown skruv, dvs. den som sitter i underifrån stocken in i chassit/internals. Det man behöver då är en MC6S M5X25 skruv. Vill man ha i svart med gängor hela vägen så kan man köra en OHX model.
Här är en bild på min skönhet:
Här är en liten videosnutt på min och de mods jag gjort:
http://www.youtube.com/watch?v=gHXbR0Zr6JY
Här är en bild på hur min skjuter, 7m är patetiskt kort för detta gevär men det är det längsta jag har i lägenheten:
392/400. Sköt in mig i första tavlan nere till vänster, sen 99 99 och 100 på de andra.

Prone och bipod. Sjukt skön avtryckare!
X markeringarna visar var jag fick sikta för att träffa bullseye, kikarsiktet jag har gick inte att justera tillräckligt mycket för att nolla det. Det är ju RS och designat för 100yards minimum typ så det är väl förståligt.
Kit list:
KJW KC-02 V2
KJW KC-02 kort gasmagasin
RS Hogue Ruger 10/22 OverMolded stock, .920 bull barrel, rubber, black
RA Tech barrel kit, non-grooved, silver
RA Tech extended magazine release, silver
RS Power Custom Ruger 10/22 recoil buffer
RS Shooters Ridge Rock Mountain 6-9" bipod
RS Tasco Pronghorn 3-9x40 scope
RS Tasco Centerfire scope rings, weaver, 1", high
Skjuter ~480 FPS med 0.2g BB och RA Tech prec. pipan i på ASG Ultraair green gas i 26C rumstemp.