G&D DTW, skjuter full auto så fort batteri koppas in.
Re: G&D DTW, skjuter full auto så fort batteri koppas in.
Hände samma sak för mig direkt ur lådan, visade sig att sungear shaft bushingen var fel, så det blev så mycket motstånd i lådan så den bokstavligen brann upp. Bytte till e-tiny och en riktig sungear shaft bushinh och nu spinner den som en katt!
/Olle
/Olle
Tog isär den imorse och när jag kände på lådan utan motorn påkopplad så snurrade den lätt, var lite glapp dock men det kanske det ska vara? Men snurrade lätt gjorde den ialf.
Sectorgear ska vara lite slapp.
Fullt normalt.
Fullt normalt.
Om din ÅF inte vill hjälpa dig så kan du testa löda ihop den avbrända banan.
Detta hände mig på en av mina PTW'er när motor-polerna kortade mot bottenplattan. Lödde då fast en kabel mellan de två lödpunkter banan går mellan.
Har du riktigt otur så har ena feten brunnit fast i slutet läge. Kan vara värt att testa innan du köper nya kretsar.
Detta hände mig på en av mina PTW'er när motor-polerna kortade mot bottenplattan. Lödde då fast en kabel mellan de två lödpunkter banan går mellan.
Har du riktigt otur så har ena feten brunnit fast i slutet läge. Kan vara värt att testa innan du köper nya kretsar.
Det ska prövas asap! denna fet du pratar om, hur ser den ut? kan man köpa en sådan löst och sedan byta ut?
27 september 2013, 12:32:
Funkade inte, löde ihopp den som hade gått av men det spinner asap när batteriet pluggas in.....
27 september 2013, 12:32:
Funkade inte, löde ihopp den som hade gått av men det spinner asap när batteriet pluggas in.....
Tvivlar att åf hjälper dig nu när du fifflat med bössan.
En ny dtw krets kostar en spottstyver från rsov.com
Eller om du lägger upp en köpesannons på forumet.
En ny dtw krets kostar en spottstyver från rsov.com
Eller om du lägger upp en köpesannons på forumet.
Som genocide sa!
Nu när Du mekat med kretsen är chansen mycket mindre att ÅF hjälper dig då de kommer hävda att det är Du som haft sönder den även om så inte är fallet. Därav min mening: " om åf inte vill hjälpa dig".
Fetarna är de två stora svarta komponenterna på kortet. Nya går att köpa på tillexempel Elfa.
Nu när Du mekat med kretsen är chansen mycket mindre att ÅF hjälper dig då de kommer hävda att det är Du som haft sönder den även om så inte är fallet. Därav min mening: " om åf inte vill hjälpa dig".
Fetarna är de två stora svarta komponenterna på kortet. Nya går att köpa på tillexempel Elfa.
Fast orkar man verkligen mecka en bakre DTW krets?
Har tagit kontakt med airsoftglobal och dom bad mig skicka en bild på kretsen som dom sedan skickade till fabriken, fabriken gav fingret och nu är det heta förhandlingar om jag eller AG ska betala, sen fick jag fel cylinder med till bössan också, skulle vara en m90 i men är en som klassas som auto b..
Meka med bakre krets gör jag gärna då jag vill panga med den asap.... Finns det kanske någon vänlig själ i gbg som kan laga den, då mina lödkunskaper är från 7an och kretskort kunskaper är nada....
Meka med bakre krets gör jag gärna då jag vill panga med den asap.... Finns det kanske någon vänlig själ i gbg som kan laga den, då mina lödkunskaper är från 7an och kretskort kunskaper är nada....
Detta är information som är helt felaktig. C-värdet ska ange hur hög kontinuerlig effekt man kan plocka ur batteriet utan att batteriet tar skada, inte vad batteriet klarar av att leverera. Alltså kan du aldrig ha för högt C-värde på ett batteri, bara tvärt om. Dessutom skall man multiplicera C-värdet med batteriets kapacitet för att få en siffra på vilken mängd ström det klarar, så ett batteri på 2200mah och 15C blir 33000mA, eller 33A. Precis samma som ett 1100mah-batteri med 30C.kreator skrev:För högt C-antal på batteriet om dom inte ändrat från första rev av krets.
Ska svara på ditt PM såfort jag sitter vid en dator btw!
Själv har jag använt ett 11.1V Li-Po på 8400mah 40C (336A) i flera vapen utan problem.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar