Batteri att driva en KSP?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Batteri att driva en KSP?

Inlägg av HrodgarHippie »

Någonstans, med någon, pratade jag en gång om mitt val av batteri till en KSP, specifikt i mitt fall en M60/mk43. För er som inte råkar veta det är det automat-matning på boxmagget, dvs endast ett batteri driver både magmatning och gearboxen.

Denne person ansåg att NiMH är valet att ha till KSPs, inte LiPo (vilket då jag råkar köra med).

Anledningen minns jag inte, och batteriokunnig som jag är visste jag bara typ LiPo är bäst herpaderp... :D
Sååå.. Hade denna person fel, eller bör jag just i min KSP icke köra med LiPo utan köpa ett sjysst NiMH igen?

Thinker, Skepparn, here's looking at you?

Danno

Re: Batteri att driva en KSP?

Inlägg av Danno »

Det måste ha varit en dröm, för ingen airsoftare i världen skulle föredra NiMH framför Lipo.

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Inlägg av HrodgarHippie »

Det var något med kontinuerlig urladdning av batteriet iochmed längre skurar, LiPo jämfört med NiMH. Att LiPo inte mådde lika bra då.. *hmm*

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

LiPo tål mycket högre kontinuerlig urladdning än NiMh.

Köp LiPon med 2000mAh+ och 20C+. Minst två för att ha reserv. För att ha gott om marginal, räkna med 1mAh per skott du tror du gör av med (egentligen kan du skjuta 2+ per mAh, men marginal är bra som sagt).
Jobbar på Röda Stjärnan

appslapp

Inlägg av appslapp »

Den enda nackdelen med lipo är att du kan köra sönder dessa..."lite" lättare med en ksp, med tanke på att man antagligen kommer köra ur batteriet under ett spel. Och då måste man veta när man ska lägga av innan batteriet sväller.
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Finns väl skydd mot det? En liten krets du pluggar in som lyser rött och tjuter när batteriet börjar på att ta slut innan det börjar ta stryk.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Vissa mosfetswitchar har det inbyggt, finns små varnare att koppla in, eller så kör man 1-2 skott per mAh som sagt så kan det inte gå fel.
Jobbar på Röda Stjärnan

kungaron

Inlägg av kungaron »

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Pack_.html

Vet, precis 20C, men dessa har jag i min KSP och har funkat bra länge. Håller otroligt bra kvalitet. Används flitigt av mig!

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

3Ah * 20C = 60A, vilket räcker gott och väl till en KSP
Jobbar på Röda Stjärnan

Skriv svar