MAGPUL MBUS

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
nisse

MAGPUL MBUS

Inlägg av nisse »

Har jag råkat fått Magpul RS sikten?
Beställde ett mindre paket från Striker airsoft som innehöll ett rödpunktssikte som var fel samt ett par MBUS jag beställt.
På kartongen står det klart och tydligt PTS men det underliga är att det inte står PTS på själva front siktet(hört det i flera videos att det visst ska stå) eller på själva frontkorns justeraren. Så hur ser man skillnaden på dom och hur kan det komma sig att jag fått RS Magpul om det nu är så?
"Ninjas came with lions"

Clinch

Re: MAGPUL MBUS

Inlägg av Clinch »

Är ditt MBUS i metall eller plast? Min kopia är i plast iaf, och RS ska vara i metall enligt min snabba google-sökning. "PTS" står längst fram på högra sidan på siktet.

Frost

Inlägg av Frost »

Vanliga RS MBUS är inte i metall. Dom är i polymer-plast eller nåt sånt.

De senaste MBUS pro eller vad dom heter är i metall. Men dom ser annorlunda ut.

Xeno

Inlägg av Xeno »

Här har du lite bra sida vid sida jämförelser med RS och kinakopia/PTS:
http://68forums.com/forums/showthread.p ... -sight-set

Men om det är just PTS eller en kopia på PTS är nog svårt att säga..

nisse

Inlägg av nisse »

Xeno: Jag har det väldigt, väldigt svårt att tro att Striker skulle sälja Magpul MBUS kina kopior och skriva att det är Magpul, och jävlar vad bra kineserna är på att göra exakt lika Magpul kartonger till siktena.
Tack för länken ovan, det var PTS blev bara väldigt förvånad när jag fick dom och inte hittade att det var skrivet PTS på dom eftersom jag hade hört det.
"Ninjas came with lions"

Frost

Inlägg av Frost »

Kineserna gör väldigt fina kartonger. Står PTS på och allt. Avdelat inuti och så.
Iaf var dom jag köpte från just Kina såna.

Skriv svar