Väntar tills början på September innan jag frågar igen, eftersom dom har semester och så. Men jag vet helt ärligt inte vad som händer, om ens något... Men men.
Har du mailat ännu? Bra kämpat btw!NonEx skrev:Väntar tills början på September innan jag frågar igen, eftersom dom har semester och så. Men jag vet helt ärligt inte vad som händer, om ens något... Men men.
Av detta får jag ut följande;Hej,
Jag har inget nytt budskap sedan vi hördes av innan sommaren. Frågan bereds för fortfarande, liksom många andra frågor på vapenområdet. Jag kan inte föregripa den kommande lagstiftningsprodukten genom att ange vilka frågor regeringen kommer att gå vidare med i det sammanhanget, vilket jag hoppas att du förstår. Jag har dock noterat er kampanj och förvissat mig om att frågan inte glömts bort, eftersom jag tycker att ni argumenterar väl. Till sist handlar det dock liksom mycket annat om prioriteringar. Mycket mer än såhär kommer jag inte kunna säga förrän lagrådsremiss så småningom beslutas och offentliggörs - sannolikt i slutet av höstterminen. Om du vill veta mer om hur beredningsprocessen går till får du gärna slå mig en signal per telefon.
Vänliga hälsningar
Gustav Gellerbrant