Nybörjare söker råd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ministry

Re: Nybörjare söker råd

Inlägg av ministry »

Nu gillar jag ju förvisso Kalashnikovs mer än andra vapen men vederbörande på youtubeklippet ovan var ju mest störig. Ett av hans argument var att hicaps var bäst... Jahapp.

Man gillar Kalashnikovs för att partiet (och Skepparn!) säger att man skall gilla dem!

[edit]: Skepparn :3
Senast redigerad av 1 ministry, redigerad totalt 0 gånger.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Jag anser också att AK är en bättre bas än AR, men lyssna inte på den där idioten, jag lyssnade genom hela och det var inte mycket vettigt som blev sagt.

Och AK är inte så mycket bättre att man skall välja en AK av den anledningen om man hellre vill ha en M4 för känslan och utseendets skull. Vill du ha en M4? Köp en M4. Det är när vi kommer till riktigt udda vapen som man borde välja något mer pålitligt till en början, även om man vill ah ett udda vapen.
Jobbar på Röda Stjärnan

1mpulseS0D

Inlägg av 1mpulseS0D »

Jag gillar M4 lite mer än AKs utseendemässigt. Dock har jag enbart testat en M4 och aldrig någon AK.

Men utseendemässigt så går jag helst efter en M4a.

Borde jag inte klara mig på ett (eller två) Nimh batteri? Känner att Lipo blir ett bättre alternativ när jag väl kommit in i hobbyn lite mer.

Kane

Inlägg av Kane »

vill du ha en m4 köp en m4 det är du som skall spela med den inte vi lipo är ett bärre val men vill du ha annat så köp det.
Men släng laddaren som kommer med bara skräp om du får laddare med köp en bättre laddare hos någon åf i sverige

Vi kan inte spela åt dig det måste du göra själv och då måste du vara nöjd med grejerna du köper råd kan vi ge men det är också allt
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

1mpulseS0D

Inlägg av 1mpulseS0D »

Jo, jag söker enbart råd så att jag inte beställer skrot när det väl gäller..

Kane

Inlägg av Kane »

G&p är bra vad jag har hört har ingen erfarenhet av g&p däremot recomenderar jag att du köper en lipo och lipo laddare
Kina laddarna dom skickar med vissa bössor är skräp

så här tängt jag när jag börja fråga personer som jag kände gick till en åf klämde och kände på en del bössor bla dboys och cyma. m4or som okså skall vara bra återigen har ingen erfarenhet då jag köpte en jing gong ak47 då den var billigare efter som jag tänkte att den håller när jag lär mig och skulle jag inte gilla hobbyn så är det inte så stor förlust vissligen kan man sälja sina bössor.
På köp o sälj nu lirar jag inte med el längre utan spelar endast med gas och co2. Hoppas detta hjälper lite

//Kane
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Det är absolut inte så att m4or är dåliga. De är bra. Fast ak är bättre. Men om man inte känner sig bekväm med Ak skall man såklart köpa något annat. Dock förstår jag inte varför det alltid står mellan M4 och AK. Vart tog G36or och mp5or vägen?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

1mpulseS0D

Inlägg av 1mpulseS0D »

Kane skrev:G&p är bra vad jag har hört har ingen erfarenhet av g&p däremot recomenderar jag att du köper en lipo och lipo laddare
Kina laddarna dom skickar med vissa bössor är skräp

så här tängt jag när jag börja fråga personer som jag kände gick till en åf klämde och kände på en del bössor bla dboys och cyma. m4or som okså skall vara bra återigen har ingen erfarenhet då jag köpte en jing gong ak47 då den var billigare efter som jag tänkte att den håller när jag lär mig och skulle jag inte gilla hobbyn så är det inte så stor förlust vissligen kan man sälja sina bössor.
På köp o sälj nu lirar jag inte med el längre utan spelar endast med gas och co2. Hoppas detta hjälper lite

//Kane
Jag hade tänkt köpa en biltema laddare för att ladda G&P 9.6v 3300mah Nimh batteriet. Jag ska se om jag inte kan ta mig till någon ÅF i skåne och klämma på lite bössor. Vad jag vet ligger ingen i närheten av Kristianstad, får ta mig ner till CombatZone i Höör alternativt MalmöAirsoft..

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

TwinkleDew skrev:Det är absolut inte så att m4or är dåliga. De är bra. Fast ak är bättre.
Förklara gärna det där påståendet, det här är altså en nybörjare som frågar om råd.. Håller med att rent personligt så föredrar jag kalshnikovs vapenplattformer framför armalite, men hur är någon bössa bättre? Ergonomi?, meckvänlighet?, estetiskt? .. Har lite svårt för den typen av påståenden när de inte följs upp av en förklaring
CTR EP3 Championship White, nuff said

Kane

Inlägg av Kane »

1mpulseS0D skrev: Jag hade tänkt köpa en biltema laddare för att ladda G&P 9.6v 3300mah Nimh batteriet. Jag ska se om jag inte kan ta mig till någon ÅF i skåne och klämma på lite bössor. Vad jag vet ligger ingen i närheten av Kristianstad, får ta mig ner till CombatZone i Höör alternativt MalmöAirsoft..
Bil tema laddarn är bra och går bra att använda har en själv fast jag använder den inte nu.
Mitt råd är att du tar dig till en åf och klämmer och känner lite på olika bössor en seriös åf ger dig gärna råd vad som är bra och vad som är mindra bra spendera inte miljoner på en första bössa du kan också hitta kap på köp o sälj efter att du fyllt 18
se dock till att bössan du köper är full metal jag hade en liten olycka med min jing gång tappa den och den gick i 2 delar då den är av plast som tur var var den åf jag köpte bössan hos snäll nog att fixa den billigt.

Tänk dock på att vissa försöker sälja deras bössor för guld och gröna skogar kolla upp vad dom skulle kostat nya med att dom listar upp sedan har du ungerfär pris på vad du skulle få betala på en ny bössa med upgraderingar. Ock om det är värt det kan du inte mecka själv gör åf gärna det men dom tar betalt för det

Kläder,västar mm kan också köpas begagnat

så vad du kan komma att behöva är ett vapen av något märke plus biltema laddare eller lipo batteri och laddare
extra mag om du inte vill köra hicap (vissa spel får man inte köra hicap på) så extra mag till den bössan du köper
pmr radio finns på typ claes ohlsson för en billig peng,kläder läs uniform bra skor bra sling kasta den sling som följer med annars kan du tappa bössan (använde den sling som följde med bössan och fick betala extra för reparation)
Kulor och vikt kommer åf att recommendera själv kör jag på guarder och jbu det bör väl räcka tills du kommer undefund med om du gillar det eller inte över köp dig inte tänk på att du måste vara 18 år fyllda eller ha far din med dig för det är han som är ansvarig om du är under 18 så vänta tills du fylt 18 skadar inte att göra en inköps lista med dom färskaste priserna från svenska och utlänska åfs innan du köper något
//Kane

Skriv svar