CA G36 gearbox snurrar bara urplockad [LÖST]

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Glader

CA G36 gearbox snurrar bara urplockad [LÖST]

Inlägg av Glader »

Har en Classic Army G36'a med mystiskt symptom: Gearboxen vill bara cykla när den är urplockad från vapnet. Så fort jag trycker ner den i handguarden slutar den fungera helt. Behöver inte skruva i motorplattan eller något sånt, utan det räcker med att köra ner motorn i handtaget för att den ska dö.

Jag har bytt ut både motor och kablar för att utesluta kabelbrott samt slö/död motor.
Jag har använt multimeter för att verifiera att kretsen mellan batteri+ och motor+ kan slutas med avtryckaren när gearboxen är fri, och att kretsen INTE kan slutas när gearboxen är monterad.

Mycket tacksam för hjälp, har fått slut på idéer :)
Senast redigerad av 1 Glader, redigerad totalt 0 gånger.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

themetalpope

Re: Sv: CA G36 gearbox snurrar bara urplockad

Inlägg av themetalpope »

Första jag kan komma o tänka på är ifall du har selektorplate med kontaktbläck. Om den hamnar konstigt o inte sluter?
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Glader

Re: CA G36 gearbox snurrar bara urplockad [LÖST]

Inlägg av Glader »

Problemet löst! Kontakt-blecken i switch-assembly hade blivit böjda så det var precis att avtryckaren slog i kroppen innan kretsen kunde slutas när gearboxen var inmonterad.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Skriv svar