m4 matar dubbelt?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
mus

m4 matar dubbelt?

Inlägg av mus »

Har en m4:a som skjuter 2kulor varje avtryck... misstänker ASCU eller hopup:n. Va tror ni?

Welle

Re: m4 matar dubbelt?

Inlägg av Welle »

Testa ställ upp hoppen mer, prova sedan att byta gummi. Sen gå in o kolla nozzle/tappet/ev delayer
Lite finare, lite bättre

Cpt

Inlägg av Cpt »

Snurrar gearbox en gång och det kommer 2 kulor, eller snurrar den två varv och det kommer en kula vid varje snurr?

Förtydligande:
1 varv=2 kulor

eller

2 varv= 1 kula/varv

mus

Inlägg av mus »

1varv=2 kulor...

Cpt

Inlägg av Cpt »

Med 99% säkerhet är det hop-upen som spökar.

mus

Inlägg av mus »

Bytt hoppen mot den jag hadde innan och matar dubbelt fortfarande. Ska attackera nozzel istället

veduren

Inlägg av veduren »

Tror att du inte fått in innerpipan in i hopphuset alt att hoppgummit sitter för långt bak(lätt hänt när man trycker in gummit i huset. Använder du ng fett när du installerar gummit?)

Anledningen till din dubbelmatning tror jag är just för att det finns plats för två kulor i hopphuset ist för en.

mus

Inlägg av mus »

hmmm... hop up:n är det inte. Provat de som jag hade i andra bössan och med samma resultat. Provat med olika nozzlar nu också. :cry:
Så Welle kanske är inne på något... men om de är tappet lr delayern så är jag inte så påläst va de kan va för fel på de?? Snälla förklara.
Tack på förhand :)

Toker

Inlägg av Toker »

Har du anti reversal latchen kvar? Om inte så sätt dit den igen för det kan va så att din motor inte hinner att stanna så den kanske gör 1,5 varv och då puttar den in en kula men skjuter inte iväg sen och sen nästa gång du skjuter så puttar den in en till. Har haft det problemet med min får ett tag sen.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

mus

Inlägg av mus »

Efter en "djupdykning" så värkar detta vara fallet Toker. Satte tillbaka R-Latchen och dubbelmatandet upphörde men nu kan jag bara skjuta ett par skott och sen protesterar ASCU enheten :cry: Kopplar jag ur batteriet och sen i och provar igen så protesterar den igen efter ett par skott...Ett fel löst och ett annat kom fram. varför?

Skriv svar