Tips på magasin / Masada
Tips på magasin / Masada
Någon som har tips på vilka highcaps magasin som funkar bra med magpul masada? G&G passar inte och ICS funkar rätt dåligt. Någon som har något tips?
Re: Tips på magasin / Masada
Jag skulle skippa Hig caps och köra med Magpuls PMAG, dom kommer fungera bra i din Masada.
Dock är detta subforum TW, inte vanlig AEG
Mvh
Pf
Dock är detta subforum TW, inte vanlig AEG

Mvh
Pf
Prickskytt
+1 på PMAG's. Se till att köpa "äkta" PTS och inte några skräpkopior. Dom kostar mycket men är också väldigt bra.
Nja, det finns bra kopir oxå som matar precis lika bra. Dock så tar dom bara runt 80 kulor
Lite finare, lite bättre
E-Maggen är "korrekt" till masadan.
Men personligen tycker jag alla äkta magpul är bra.
Men personligen tycker jag alla äkta magpul är bra.
Tyckte personligen illa om Magpul PTS PMAG och sålde alla mina, de satt betydligt sämre i min Magpul PTS Masada än mina STAR M16 85BB, till och med värre än mina CA Std 67BBs, och tyckte inte alls om utbuktande bottenplattan eller sidorna på maggen då de ställde till magasinhanteringen i mina dubbla M16 mag fickor, men visst kör man med enkelmag fickor eller inte försöker sätta tomma mag med botten nedåt i fickorna så fungerar de väl ok.
This space intentionally left blank
Jag har ingen masada men kör E mag 80 bulors i min m4 och dom har alltid matat bra. Köpte ett par korta 50 bulors Pmag från big dragon till min semisniper och vart positivt överraskad, gedigen konstruktion, matar bra, billiga (9 euro) kommer med rangerplate.
Jag kör dom dyrare 120 kulor E magen från PTS i min masada. Körde tidigare med 80 kulors "green label" E magg. Båda sorterna har funkat kanon i min bössa men dom 120 skotts maggen är ju självklart mer gedigna.