Jag har pysslat lite med lajv förut och har fått berättat för mig att det finns lajv-airsoft-spel runt om i sverige. Nu vill jag gärna ta ett dopp i denna värld och skulle vilja skaffa mig utrustning så att jag kan bada i ryssarna mysiga träsk =)
Jag skulle vilja ha hjälp med att sätta ihop utrustning som är såväl spelriktig och så verklighetstrogen som möjligt. Så att jag kan åka på spelträffar och inte få arrangörer och andra medspelare att släppa hundarna efter mig.
Jag har snokat runt på formuet en hel del och det finns mycket matnyttigt, men även mycket jag inte förstår.
Räcker det med att jag skaffar en flora-uniform, en telnyashka, ett bälte, ett fint hölster till kwa's nya makarov och sen en fin stridssele/väst och ett par kängor?
Vad använder en rysk soldat idag? Någon har sagt att det inte är så strikt eftersom många soldater i den ryska armen får betala delar av sin utrustning själva och att det därför förekommer både gammalt och nytt för den allmänne soldatslusken?
Hur är det med patchar? Är det bara att köpa vad man själv finner intressant eller kommer det bli rüskigt (vits) fel då? Finns ju en del att välja på .. och sista frågan, hur skiljer sig en vanlig flora-slusk-soldat ifrån en befälsslusk? en extra stjärna på axeln?
EDIT: har kollat runt på olika sidor som det tipsats om här på sidan, bland annat: sovjetpropaganda och rödastjärnan. Problemet är väl egentligen att jag inte har den blekaste aning om vilka tillbehör som hör i hop?! Den fickan till det bältet och det hölstret till de skorna