MIlsimkompatibla västar ?

Xeno

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Xeno »

Men 304k är ju inte så långt bak i tiden, och dessutom lätt att få tag på som överskott och finns dessutom massor av referensbilder.

Och Sv2k faller ju på att den inte finns på laglig väg bland civila, kan ju vara på väg att ändras snart med det nya kropps skyddet och nästa väst som verkar vara på gång inom en snar framtid..

Jag är ingen paragraf ryttare men förbiser verkligen arrangörer och spelare detta för att det ska bli lite mer verkligt?
Och är det någonsin någon som faktiskt blivit tagen för att dom använt en Sv2k eller är det mest bara prat?

maximillian

MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av maximillian »

Jag lägger inga värderingar i 304:ans vara eller icke i Milsim sammanhang, är själv fostrad med allmän värnplikt och 304:an :)

Och mig veterligen så har ingen "åkt fast" för att ha använt SV2K, hört om någon som stött på någon gammal Kapten eller dylikt som blitt putt men det var i stort det som hände.....

Sedan så tror jag absolut inte att det är någon Arr som uppviglar till lagbrott.....

Oavsett så stödjer jag realismen i både själva spelet men även i utrustningen, ser man "korrekt" ut så faller oftast hela upplevelsen på plats enligt mig.

Och för den delen, hur många lirar med gaspickor? Även om dessa rent krasst faller under brott mot vapenlagen.... Nog med OT nu.

På det stora hela så skulle jag som spelare/deltagare/whatever på ett Milsim inte hänga läpp om någon körde som Svenne med ett 304 bälte, Snigel väst eller grön MOLLE väst ala Miltec....

Peace, out ;)
Senast redigerad av 1 maximillian, redigerad totalt 0 gånger.

Grim

Inlägg av Grim »

Man bör se upp med att bära försvarets krigsmatriel inom airsoft, som jag förståt de så är det big no no. Folk som även säljer försvarets utr bör se upp då de är olagligt. Jag Arbetar inom försvarsmakten och tydligen så finns det befäl som är inne på bla airsoftsverige som och anmäler folk som säljer utr.

Personligen så tycker jag att 304:an borde funka till milsim, har kollegor som åkt på mission med dessa (innan 08:an och oket till sv2k kom) då dom ansåg att den satt bättre. Annars så säljer väl snigel design 08 västen?
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

mouse
Admin

Inlägg av mouse »

Snigel säljer INTE 08 väste. Men de säljer precis som de gjorde till 2000 västen något som är "liknande"
För oss som är nogranna är skillnaderna på tok för stora.
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

Jerome[Wiseguys]

Inlägg av Jerome[Wiseguys] »

Den som köper en Stridsväst 2000 gör sig troligen skyldig till brott då "god tro" ej längre accepteras.
Detta då Stridsväst 2000 aldrig någonsin har sålts på den öppna marknaden, eller avyttrats som överskottsmateriel.

Den som har en Stridsväst 2000 utkvitterad från FM gör däremot inget större fel. Det finns lite obskyra bestämmelser om att man inte får använda militär materiel utanför tjänsten men det är inget jag kan finna laga stöd för.

Är det någon som har kontaktad Snigel och kontrollerat om deras "Kombinationsväst 10" inte får säljas för FM eller om de bara väljer att inte marknadsföra den?

Jag skulle oavsett vilja hävda med viss bestämdhet att det viktigaste i en impression av Svenska reguljära styrkor är Hjälm 90. Det är ju också en liten nöt att knäcka men som jag har förstått det så har den faktiskt sålts ut som överskott innan centraliseringen.

slidnert

Inlägg av slidnert »

För att lätta lite på trycket i tråden så finns det nu kopior på SV2K! Var och inhandlade en idag på Surplus, i Kinnarp till ett acceptabelt pris. OD 1395kr inkl. moms med en uppsättning med fickor. Finns även i M90 med en uppsättningfickor fast kostar 1495kr inkl. moms. Väntar på svar ang att köpa fickor löst. Det ska gå göra det men den som vet vart dem är, har semester just nu. Jag ska få svar på onsdag nästa vecka.
slidnert, Varg Paket

mouse
Admin

Inlägg av mouse »

Har du någon länk till västen?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

slidnert

Inlägg av slidnert »

Nej, tyvärr. Fick reda på att den skulle komma för 2 veckor sedan. Dem första kom idag, så jag och 2 kompisar var på hugget. Jag har letat som en idiot på deras hemsidor efter den men finns inte uppe än. Väntar nu på tills jag fått tag på en AK5, så är jag komplett.

Sök på www.m90.nu och på "surplus" på google. Kanske kommer upp starx.
slidnert, Varg Paket

ramfall

Inlägg av ramfall »

@Slidnert,
en recension av den västen skulle nog göra många glada. Kanske nåt att överväga...
Mina affärsredovisningar i tråden nedan:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=756

Senil

Inlägg av Senil »

Detta prat om alternativ väst behöver bilder!!
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Skriv svar