''reset the hop-up to the normal position''
''reset the hop-up to the normal position''
Min manual ger mig väldigt begränsat med information och vad som mest förundrar mig är hur i all sin dar jag skall kunna veta om hop-upen är i normal position eller ej. Min manual säger nämligen att jag bör resetta hop-upen till den normala positionen före jag gör rent pipan. Vad jag borde nämna är att vapnet det är tal om är AEG SLV36C. Har fått mycket hjälp från olika Youtube videon men jag kan inte hitta en enda video som förklarar detta. Jag ska väl inte behöva avmontera hela mitt vapen för att kunna se min hop-ups ställning? Har testat att med rengöringsstaven kolla om hop-upen är i vägen för den men så tycks inte vara fallet.
Re: ''reset the hop-up to the normal position''
Lampa ner i magwell å kika i pipan 

Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
eller skruva den helt åt det hållet kulorna inte får nån hop. fast grymt onödigt att ställa om hop för piprengöring, tjonga inte ner viskan i gummit bara.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Så jag kan ignorera det manualen säger om det och bara rengöra pipa utan att behöva göra något åt hop-upen? Ser att du spelat sedan 2005 så jag antar att jag kan lita på att du vet vad du pratar om?Lazt skrev:fast grymt onödigt att ställa om hop för piprengöring
Kort sagt ja.
Var dock försiktig så du inte trycker ner läskstången så långt att du slår i gummit. Det är något man lär sig, ta det försiktigt och sluta föra in läskstången när det börja ta emot.
Att som man säger "nolla hoppen" är ofta lite drygt då man då måste ställa om den inför varje spel.
Huruvida man rensar pipan eller ej är också lite personligt. Vissa gör det efter varje spel, andra nån gång ibland och andra gör det aldrig. Själv nöjer jag mig med att rensa pipan om jag spelat i snö eller blött väder för att förhindra att det blir massa avlagringar i pipan, annars låter jag den vara i fred.
Fråga 10 spelare och du får 10 svar på hur man ska göra, enligt vissa får man bättre träffbild med ren pipa medan andra anser att det är bättre att låta den vara.
Var dock försiktig så du inte trycker ner läskstången så långt att du slår i gummit. Det är något man lär sig, ta det försiktigt och sluta föra in läskstången när det börja ta emot.
Att som man säger "nolla hoppen" är ofta lite drygt då man då måste ställa om den inför varje spel.
Huruvida man rensar pipan eller ej är också lite personligt. Vissa gör det efter varje spel, andra nån gång ibland och andra gör det aldrig. Själv nöjer jag mig med att rensa pipan om jag spelat i snö eller blött väder för att förhindra att det blir massa avlagringar i pipan, annars låter jag den vara i fred.
Fråga 10 spelare och du får 10 svar på hur man ska göra, enligt vissa får man bättre träffbild med ren pipa medan andra anser att det är bättre att låta den vara.
Ok stort tack för ditt svar. Mycket uppskattatStygge skrev:Kort sagt ja.