Köpt en Umarex/KWA Mp7. Hur få av original-flashhidern?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
SaimoN_

Köpt en Umarex/KWA Mp7. Hur få av original-flashhidern?

Inlägg av SaimoN_ »

Har nyss köpt mig en Umarex/KWA Mp7. Önskar lite snabb hjälp med en sak.

Jag har bara tagit upp vapnet och kikat på den ännu. Jag har även en VFC Mp7 ljuddämpare med tillhörande flashhider liggandes, och jag tänkte jag skulle försöka byta ut original-flashhidern mot denna istället, så att man kan trycka dit ljuddämparen utanpå den efteråt.

Jag kände på flashhidern och vred lite försiktigt med händerna, CW först, och sedan provade jag CCW. Jag finner ingenstans att läsa om den har CW eller CCW-gänga? Manualen säger ingenting om detta. Och original-flashhidern sitter stumt som attan!

Återigen, jag tog det väldigt försiktigt, vill alltså inte vålda i risk för att knäcka någonting.

Så ni andra som kanske äger en likadan bössa, hur får man av original-flashhidern? Kan jag skruva av den åt något håll direkt, eller måste jag öppna upp bössan för att komma åt någon skruv?

Nitisk

Re: Sv: Köpt en Umarex/KWA Mp7. Hur få av original-flashhide

Inlägg av Nitisk »

Vet inte riktigt hur det är på just den här, men vissa flamdämpare har en liten insex-skruv som man måste lätta på för att skruva av den.

Postaldude

Re: Köpt en Umarex/KWA Mp7. Hur få av original-flashhidern?

Inlägg av Postaldude »

ta i och vrid åt vänster... dom sitter väldigt bra .

SaimoN_

Re: Köpt en Umarex/KWA Mp7. Hur få av original-flashhidern?

Inlägg av SaimoN_ »

Postaldude och Nitisk, tack för svaren! Det var bara att vrida, det var CW-gänga! Men den satt hårt :)

Skriv svar