Akut hjälp med airsoft som bara "klickar"
Akut hjälp med airsoft som bara "klickar"
Hej, ska imorgon på svensexa och har lovat att ha med ett fungerande airsoft vapen. Har en KALASHNIKOV
AK47 TACTICAL 60TH ANNIVERSARY som inte längre vill fungera. När jag skjuter med den så hör jag endast ett dovt klickande ljud och ingenting annat händer.
Det har legat i ungefär 6 månader och batteriet likaså, laddade det bara i 3-4 timmar och funderar på om jag kanske behöver ladda det längre?
Finns det någonting annat som kan vara fel?
Jättetacksam för svar!
30 augusti 2013, 19:28:
Batteriet blir väldigt varmt när jag trycker på avtryckaren om det har ngn betydelse?
AK47 TACTICAL 60TH ANNIVERSARY som inte längre vill fungera. När jag skjuter med den så hör jag endast ett dovt klickande ljud och ingenting annat händer.
Det har legat i ungefär 6 månader och batteriet likaså, laddade det bara i 3-4 timmar och funderar på om jag kanske behöver ladda det längre?
Finns det någonting annat som kan vara fel?
Jättetacksam för svar!
30 augusti 2013, 19:28:
Batteriet blir väldigt varmt när jag trycker på avtryckaren om det har ngn betydelse?
Re: Akut hjälp med airsoft som bara "klickar"
Låter som kortslutning eller kanske att pistong eller annan del har fastnat i växellådan och motorn inte orkar... Plocka ur växellådan och en titt innuti.
Har du modellnamn samt tillverkare på vapnet? Akwtf tacticlol är inte så mycket till hjälp.
Har du modellnamn samt tillverkare på vapnet? Akwtf tacticlol är inte så mycket till hjälp.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
http://www.cabom.se/produkter/soft-air- ... r,30181504 , denna är det.
Har skruvat isär skiten och motorn snurrar som den ska iaf. Vet inte riktigt hur jag ska komma in i växellådan dock...
Har skruvat isär skiten och motorn snurrar som den ska iaf. Vet inte riktigt hur jag ska komma in i växellådan dock...
börja med att ladda batteriet mer
-
Re: Sv: Akut hjälp med airsoft som bara "klickar"
Vad är det för batteri? Har det suttit ikopplat i bössan dessa 6 mån?
-
Om du har en säkring på bössan så hade jag kollat det först annars hade jag kollat så ingen sladd ligger i kläm
-
Om säkringen hade gått hade det ju inte gått el genom systemet alls och då hade det ju inte klickat.... Skulle säga att, om det är ett NimH batteri, så är det just batteriet som blivit dåligt.... Då är det inte mycket att göra.
Man kan testa att ladda det längre tid och hoppas att det kommer igång.
Man kan testa att ladda det längre tid och hoppas att det kommer igång.
-
Jo du har ju rätt med att det inte går el i systemet om säkringen har gått. Fick en bild i huvudet att klickljudet kom ifrån avtryckaren när den skjuter fram switch assamblyn. Men ja hjärnan går inte på topp efter 12 timmar på jobbet...
-
Lätt hänt:) Klickandet kommer med största sannolikhet när motorn rör på sig i bössan, men samtidigt inte orkar dra runt... Kort sagt, vad Schultz skrev.
Antar du laddar med medföljande skitladdare?
Kolla hur många mA den ger (brukar vara någonstans mellan 200 och 350mA).
Dela batteriets mAh med laddarens mA och du får laddtiden, ex. laddaren = 250mA, batteriet 1000mAh = 1000/250=4 = 4h laddtid.
Har batteriet legat länge kan man låta det gå lite längre men håll koll på det så det inte blir varmt (ljummet är ok men inte varmt).
*edit*
Trött och jäklig, blandade så klart ihop mA och mAh men nu ska det vara åtgärdat.
Kolla hur många mA den ger (brukar vara någonstans mellan 200 och 350mA).
Dela batteriets mAh med laddarens mA och du får laddtiden, ex. laddaren = 250mA, batteriet 1000mAh = 1000/250=4 = 4h laddtid.
Har batteriet legat länge kan man låta det gå lite längre men håll koll på det så det inte blir varmt (ljummet är ok men inte varmt).
*edit*
Trött och jäklig, blandade så klart ihop mA och mAh men nu ska det vara åtgärdat.
Senast redigerad av 1 Stygge, redigerad totalt 0 gånger.