Deans på Next gen M4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hiawatha

Deans på Next gen M4

Inlägg av Hiawatha »

Hej på er.

Har nu 2st ar15 modeller från TMs next gen serie, dvs båda kräver det konstiga originalbatteriet i kolven för att lira.
Jag har googlat rätt ordentligt efter guide på hur man löder dit deans men har inget hittat.
Vet att det fanns en tråd på forumet där någon hade lött bak på kolvröret och tagit bort skenledaren som sitter i kolven då den tydligen reducerar rofen, men ingen guide i sig.

Är detta ingrepp enkelt för en med rätt kunskap och verktyg?
Finns det firma eller annan som utför ett sådant arbete lite snyggt?

Mvh

Stygge

Re: Deans på Next gen M4

Inlägg av Stygge »

Har gjort modden på en bössa. Minst sagt bökigt men inte omöjligt, tog tyvärr inga bilder men kontakta Nixon här på ASS och hör efter om han inte kan ta ett par bilder.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Får väl försöka med det.
Konstigt att det inte finns mera att hitta om ämnet dom verkar ju omåttligt populära i vissa andra länder.

Tack för svar.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Inga fler tips någon ?
Finns det ingen person/verkstad eller dyl som löser sådant mot betalning ?

Kristos

Inlägg av Kristos »

Jag tyckte ändå att det var rätt enkelt, fixade min recce för ett par veckor sedan.

Ta bort stocken, skruva bort säkringshållaren/kontakten och plocka ut kontaktbläcken ur stocken. Kika huruvida din deankontakt går igenom hålen där kontaktbläcken satt, jag var tvungen att karva upp hålet ca 1mm. Skruva bort bläcket som är på undersidan av kolvröret, det långa med hålen för stockens positioner. Skruva bort kontakten längst back på kolvröret, klipp eller löd bort kablarna från kontakten. Skarva på en bit kabel, glöm inte krympslang, jag tog ca 20cm kabel för det var lite knökigt att ha för kort och få den igenom stocken sen. Skruva tillbaka kolvrörets bläck över kablarna. Trä igenom kablaget genom stocken, måtta hir mycket kabel du behöver för att längden ska passa den position du använder på stocken och vad du hade tänkt att ha för batteri. När du har provat det, är det bara att löda på deankontakten. Klart.

Hoppas att du förstår något av det jag skrivit, sitter på mobilen och knappar :)

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Superb info Kristos!
Kul med lite respons :D
Hur gjorde du med säkringen ?

Kristos

Inlägg av Kristos »

Tackar :)

Jag skippade säkringen.

Skriv svar