Kinakopia elr billig G&G?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dantheman

Re: Kinakopia elr billig G&G?

Inlägg av Dantheman »

Min första bössa var en G&G CM16 Raider. Och den har jag aldrig haft ett enda problem med. Den bara rullar på som tåget! Däremot mina 2 kina kloner, D-boys SCAR-L och Classic Army "Sportline" M15 har bara varit problem. Scar'n var dock lätt att fixa själv men ett helvete att få ur gearboxen felet med den var Motorproblem,Hur Jag än gjorde vill den inte få spinn på fjädern men nytt,bättre handtag och bottenplatta samt ny fjäder fixade det så simpelt fix!

Och Classic Army's M15 har extrem pipvobbel samt att ytterpipan är så pass trång att innerpipan inte ens kan röra på sig!
Så jag säger gå G&G all the way! Har uppgraderat min ganska rejält internt såsom, Bigdragon silent pistonhead, Big dragon cylinderhuvud,Shimmat och testat upp till M120 fjäder med 11,1V lipo och den spottar ut kulor helt utan miss feeds eller ras än så länge under hyfsad lång användning av 11.1v Lipo (6 månaders användning ungefär)! (OBS) anledningen till att jag ens gjorde interna uppgraderingar var för att få den tyst och skjuta bra! Och den är extremt tyst med M100 fjäder just nu och bara spyr kulor! 8-)

Dock så tog jag det bästa av 2 världar så att säga. Upper och lower är CA M15 då den har extremt bra passform på både magwellen och väldigt tight över gearboxen samt så har den ju fungerande "dust cover". Borrade ett hål i metallen i uppern 4mm brett och 5mm djupt för att kunna använda min G&G RIS och tog dremeln och fixade så att Jag kan använda Buffertube på den! Original klämdes kablaget rejält! och självklart G&G Gearbox med internals då!! :D So I say G&G all the way if you wanna spray!

Ett par bilder på min bössa! Sorry för de tråkiga bakgrunderna! OBS Magasin är oladdat och endast i för bildens skuld!
Bild
Bild

Xelley

Inlägg av Xelley »

Och jag har haft en Dboys scar-l som jag körde 130 trim och 11.1v lipo med hur länge som helst. Inte en enda service gjorde jag på den, den bara gick och gick. Kinakloner är ett lotto, får man ett bra ex så kan man spara pengar. ;)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Härligt! Min Scar-L bara kör på också. Som jag skrev så var det ju inga större fel med den! Jag kör 120 fjäder i den med 11.1v lipo nu och Jag tycker det är väldigt bra bygg kvalite på den! :)
Dock så låter D-boys scar'n enormt mycket, Iaf Min haha! Edit: hehe när det kommer till D-boys scar-L så kostade den snäppet mer än G&G raidern! :)

On Topic! Nu får jag väl alla emot mig här men jag tänkte bara slänga in denna länken på en ny G&G bössa!
G&G CM16 R8L är namnet på den skönheten
http://www.teknikmagasinet.se/ Går ej o länka dit :/ Men till trådskaparen, En video på bössan! https

https://www.youtube.com/watch?v=_rbgT_8gjow

ohman

Inlägg av ohman »

Enda felet med CM-modellerna är väl att de har plastkropp, i övrigt helt ok.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

defuncta

Inlägg av defuncta »

Tack för hjälpen, jag beställde en G&G Colt M4A1 RIS (GR16 R4 Commando). Jag beställde 9,6v NIMH accar, kan ja slänga in 2s lipo sen eller ska man köra på NIMH?

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

G&G's pneumatiska låda är katastrofalt dålig, och G&G överhuvudtaget gör många dåliga val när de bygger sina vapen. Det pneumatiska systemet gör resten av systemet sjukt ineffektivt, och skalet i de bössorna spricker lättare än vanliga V2. Har märkt att bössorna brukar vara felportade, kör oventilerade aluhuvuden i svaga gearboxskal, och att dreven är klenare än klondrev (det första drevet jag pajade i karriären var ett G&G på sitt första spel efter ett-två års felfritt spelande med Dboys på 11,1V)

Varje gång en kund varit hos mig med en G&G-bössa har den varit katastrof på ett eller annat sätt, både i designen och skicket efter normalt användande. Har ägt en G&G m14 själv och är den enda bössan jag hatat så mycket att jag sålt den som skrot för att slippa se den. Och vi behöver väl inte ens börja prata G&G AK5 och alla dess brister. Deras AK har absolut ingen existensrätt jämte en Dboys idag som är ren lyx för 2k i sverige.

Om vi pratar AR15 så har Dboysen två fel: gasröret är ofta aningen skevdraget (care?) och hophuset har dålig låsring (oj vad dyrt att fixa). Jag propsar på att köra så mycket Dboys som möjligt i butiken för att man slipper laga dem.

Så nä, Dboys är kvalité i förhållande till G&G. G&P och KWA, då börjar vi prata bra bössa, G&G är ett skämt i mellanklassen precis som CA.
Jobbar på Röda Stjärnan

Welle

Inlägg av Welle »

Haha, ett svar helt i skepparns kaliber 8-) cyma o dboys är best allt annat är skit ;)

Håller med om att första batchen av ak5c var helt off, dom använder fortfarande den pneumatiska gearboxen men väljer att slänga in deras special cylinder med hål för blowbacken, trotts att blowbacken inte finns där, sjukt dålig kvalitetskontroll.

Har meckat sjukt mycket bössor i mina dagar, dom bössorna som strular mest är kinakopiorna, utan undantag! Dom som strulat minst är g&g, g&p, vfc.
Cyma skulle jag nog kanske inte vilja kalla för klon, utan ett av de absolut bästa budgetalternativen. En nackdel är dock att dom är så satans heta direkt ur kartong. Har varit med och chronat in vissa cyma ak modeller till över 150m/s... Tänk dig en sån i händerna på en nybörjare :evil:
Lite finare, lite bättre

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

cyma o dboys är best allt annat är skit
G&P och KWA, då börjar vi prata bra bössa
Jobbar på Röda Stjärnan

Welle

Inlägg av Welle »

G&g s gearboxar är inte gjorda för höga trim, dvs över 120 fjäder. det är ju rätt smart av g&g att låta bössorna ligga mellan 90-110 m/s direkt ur låda. så länge du inte är inne och pillar i den kommer den att hålla länge.
Allt handlar ju i slutändan om hur troligt det är att det nån gång ska börja strula.
Jag vill se ett samband med att dom sk bättre hk och taiwanbössorna, generellt har en lägre utgångshastighet och därför inte strular lika mycket samt att dom har en bättre kvalitetskontroll.

Jag kan faktiskt hålla med om att det ör ju en rätt sjuk marknad där man kan köpa tex 2-3st m4cqb av billigare märken eller en märkesbössa för samma peng

Skepparn förstår nog ironin riktad till honom
Lite finare, lite bättre

defuncta

Inlägg av defuncta »

Fråga ang G&G Colt M4A1 RIS (GR16 R4 Commando). Man kan inte ta bort frontsiktet på denna modellen, men de finns ju massa rails över allt. Men monterar man bort järnsiktet och skruvar på ex ett eotech eller rödpunkt så verkar det som att järnsiktet är i synfältet?

Ska man köpa en raiser då som höjer upp siktet eller hur ska man göra?

Skriv svar