iPhone, svett och airsoft?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
BadMan

Re: iPhone, svett och airsoft?

Inlägg av BadMan »

Själv har jag otterbox defender. Sjukt tåligt skal, har tappat telefonen ett par gånger i betongtrappor m.m. men det är knappt ett märke på den. Visserligen haft turen att den inte landat med skärmen på nått utstickande men så länge skärmen är mot kroppen har jag väldigt svårt att tro att det ska hända nått allvarligt vid en "smäll". Vattentåligheten är väll som med alla andra skydd som har öppningar (sitter "flärpar" över när dom inte används) för kablar men tycker det verkar hyggligt tätt då min ettåriga son har telefonen ibland och då och då så "råkar" den hamna i munnen och telefonen är _väldigt_ sällan blöt eller fuktig när man då tar av skalet :D

Det kostar väll lite mer än ett "skal" men skyddar desto mer. Rekommenderas absolut!

Edit: Gäller en iPhone 4.
MVH
Daniel D

[CA G36C] [KSC Glock 23F] [TOP M249]
[WELL L96] [CA P90] [CA M16 semisniper (Projekt)]

Stygge

Inlägg av Stygge »

Har du väst med fack för plattor kan du ju alltid lägga den där, slipper du oroa dig för träffar iaf. Då är ju dock fuktskydd version plastpåse ett bra komplement, sätt band på påsen så du får upp den ur fickandå kanske...

Kan ju annars slå ett slag för att du köper dig en gammal Iphone 3, dvs ingen 3g, 3gs eller liknande. Är stum av förundran över vad den tål! Sonen fick den att leka med (se bilder, film etc) när han var 1.5, han fyller 3 i augusti och telefonen lever än :!:
Det åker i backen minst 5ggr/dagen (kakelgolv, parkett, från barnvagn på stan u name it) och lillasyster sitter och tuggar på den iaf 15min/dag ^^ Det enda skyddet den har är ett hårt aluminiumskal.

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Har haft min mobil (HTC Desire) slarvigt placerad i den allra sämsta av fickor (kakfickan på Crye AC/G2, den precis ovanför knästretchet) och den har t.o.m. tagit träff där i vid ett par tillfällen, men utan att skalet skadats nämnvärt. Då skall alltså tilläggas att "skalet" jag talar om är den sedvanliga batteriluckan.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Weasel

Inlägg av Weasel »

Kan också rekommendera Otterbox Defender, hade det på min Iphone.
Numera har jag en Samsung Xcover som jag håller i bröstfickan på munderingen. Den hamnar på så vis fint bakom mitt PACA skydd och kan inte påstå att jag haft några som helst problem.
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

Skriv svar