iPhone, svett och airsoft?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Nissebus

iPhone, svett och airsoft?

Inlägg av Nissebus »

Hej alla glada g'oa! Finns det någon här som regelbundet har med sin iPhone på spelen? Hur mår telefonen idag i sådana fall? Hur länge har du använt den på det viset?
Jag köpte ett ganska tufft skal till min telefon (griffin survivor) så slag och sötar blir i alla fall mindre farliga. Hur blir det med svett då? Känns som om svettångorna kan ta sig in i och sabba telefonen trots att Griffin skryter med en viss vattentålighet. (regn och dyl.)
Tack för svar och delad erfarenhet!

/Tim.

Eadcruzher

Re: iPhone, svett och airsoft?

Inlägg av Eadcruzher »

Har Magpuls skal på min, så jag sätter den i frontfickan på västen med baksidan utåt. Har tagit ett par träffar, men inga skador så som jag kan se.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Nissebus

Inlägg av Nissebus »

Gott att höra. Har du legat på magen med den med? Jag tänkte på ojämnt, hårt underlag och kanske att man kastar sig ned för att ta skydd.

Senil

Inlägg av Senil »

Jag har min i en Zippy-påse för att motverka fukt. Funkar utmärkt, man kan tillåmed använda den genom plasten. :)

Zippy-påse = en sån där enkel återförslutningsbar plastpåse med en röd rand högst upp.
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Bay Cat

Inlägg av Bay Cat »

En i laget har släpat på sin telefon på varje spel, allt från Pandions Realsim där vi spränger dörrar till kalla -25 graders spel. Han brukar ha den i en ficka på västen med skärmen inåt.

Rekommenderat är väl att åtminstone köpa ett billigt fodral som skyddar baksidan i alla fall :)

Har även min telefon på gymmet ett par gånger i veckan i en sån ficka man har på armen och den blir ju också svettig och fuktig men har inte märkt av någon försämring, än.

Achilles

Inlägg av Achilles »

Svett på iPhonen är aldrig bra i längden. Har flera på mitt gym som telefonen pajat för. Svetten letar
sig in på nått vis och salterna i svettet är som gödsel för korrosion. Ett bra skydd och en loksak eller zippo
bör väl dock skydda den hyfsat.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Nissebus

Inlägg av Nissebus »

Superbra! Zippo-påsen skall jag använda.
Kommer bli kalas det här:)

cowabunga

Inlägg av cowabunga »

Jag lämnar smartphonen hemma och stoppar i simkortet i en gammal "analog" :roll: mobiltelefon. När jag är ute på spel
använder jag ändå bara telefonen till att ringa/smsa.

ChickenZliZe

Inlägg av ChickenZliZe »

Otterbox är att rekommendera då de har vatten och fuktskydd. http://www.dustinhome.se/search/otterbox
Själv kör jag med en Krussel till min Xperia 10 med hårt läderskal för skärmen. INte haft problem med träffar eller skador. Sätter den säkert i gearen bara.

viqs

Inlägg av viqs »

Har haft en drös olika "fintelefoner" med mig på olika sorters spel och aldrig upplevt några direkta problem...
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Skriv svar