Stråssa Gruva

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Pwnda

Stråssa Gruva

Inlägg av Pwnda »

Här kommer en redigerad film från vårt spel i Stråssa 2012.

Har ni inte varit här så har ni inte upplevt airsofthimlen på jorden: nio våningar i stora byggnaden full med kryphål och roliga utrymmen, bunkrar, skyttegravar, 20-tal småbyggnader och skog runtom kring. Kan det bli bättre?

Vi hade rätt mkt matrial som vi försökt att klippa ihop till något vettigt, ni hittar filmen här:
https://www.youtube.com/watch?v=qjKK_SGiklg

Warwolf666

Re: Stråssa Gruva

Inlägg av Warwolf666 »

Vart ligger den banan? Geografiskt sett alltså....supernice bana....
Demon to some, Angel to others....

Warwolf666

Inlägg av Warwolf666 »

Ok nice,när blir nästa spel där,något planerat?
Demon to some, Angel to others....

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Sweet redigerat! Ser fram emot fler klipp när du får tillgång till resten utav materialet! Keep it up!

n_sandstrom

Inlägg av n_sandstrom »

Nice. Nog för att jag gillar att springa runt på farliga platser, men Airsoft i stora byggnaden där hade inte ens jag vågat mig på :p

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Inte så farligt som det ser ut :)

n_sandstrom

Inlägg av n_sandstrom »

Nja. När jag var där själv såg det betydligt farligare ut än vad som framgår av videon :p

Hål i golvet 5 våningar ner enbart täckt av en lastpall är bara ett av många exempel på saker jag inte vill möta när adrenalinet pumpar.

Pwnda

Inlägg av Pwnda »

Så var det när vi var där också men det kändes ganska tryggt ändå, vi hade två i laget som gjorde rejäla snubblingar, Johan ramlade över en hink som stod i vägen och jag ramlade på den fallna dörren vid en av öppningarna. Så länge som man inte lägger sig på vapnet så går det bra :D

n_sandstrom

Inlägg av n_sandstrom »

Så du menar att ni klarar 10 meter fall sålänge ni inte landar på vapnet? Wow, då är ni betydligt hårdare än mig. :p

D-Cycle

Inlägg av D-Cycle »

Kommer ihåg mitt första spel på Stråssa (NL2) när vi skulle bryta in i största byggnaden. Kikade in genom porten och såg att någon barrikaderat den med lastpallar. Eftersom vi skulle in övervägde jag starkt att "springa över dem" men jag tog mig aldrig in eftersom jag blev skjuten. Tur var det för när jag senare kikade så var det ingen barrikad utan lastpallarna var hopsnickrade till ett räcke med ett dropp på ett antal meter. Hade jag sprungit över dem hade jag nog inte mått så bra idag.

Om någon vill se fler filmer från Stråssa så finns båda Northen Lights-filmerna på ODA-903s Vimeo.
https://vimeo.com/user4230990/videos

EDIT: Såg att vi dokumenterade rummet i efterhand. Finns här: https://vimeo.com/22496564#t=893

Skriv svar