AK5 Airsoft

westerbrand

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av westerbrand »

lyfter denna tråd efter jag läst igenom den lite halv dåligt.
det e så att jag köpte en ak5c av en tjej på facebook. och fick hem bössan nu i måndags har funkar felfritt o gick som en dröm. så skulle min systers pojk låna den för o följa med några kompisar ut(19årig!)

grabben hör av sig i dag o e helt panik slagen bössan matar inte o det ramlar delar ur den. och fick en bild skickad på skruven o kuggarna till

hopuppen. jaha jaj får la köpa en ny. så jag åker o tar en titt på bössan o ja hoppuppen e inte i nyskick alls. så sneglar mot gearboxen. o jippi sprucken i framkant rakt av i framkant.

så nu sitter jag o försöker montera ner bössan men får inte ut gearboxen. hur sitter den fast. jag ser splintarna dom har jag försökt knacka ut men dom rubbar sig inte :oops:
ni som pillat sönder era hur får man ut den ?==)

edit fått ur o fått isär gearboxen

williamsson

Inlägg av williamsson »

Kan skriva ner vad jag märkte häromdagen.

Jag skruvade ner bössan för att rätta till hopupen, när jag skruvade ihop den hade den mer eller mindre slutat mata.
Flera ner/ihopskruvningar senare märkte jag att "fan, den matar utan problem när kolven inte är ditskruvad!"

Kolven är ju fäst med en lång jävla skruv som går in i gearboxen, drar man åt den lite för hårt så tror jag gearboxen blir skev eller något, för då slutar den mata.
Så skruva inte för hårt pojkar och flickor, vart mycket huvudbry innan jag förstod vart felet låg.
"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."

maximillian

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

Lösningen är, som jag skrivit tidigare i en annan tråd, att ta hylsan som går mellan gearbox och vapenkroppen, alltså hylsan som skruven går igenom, och limma dit en bricka.

För mig funkade det bra med brickan från en gipsexpander.
Sedan knackar man vänligt men bestämt ned hylsan på plats och smackar ihop hela bössa.

På så sätt så kan man inte dra skruven för hårt.

Gjort modden på lagets samtliga C och efter detta har allt funkat till belåtenhet.
Edit: Det var visst i denna tråden:roll:

westerbrand

Inlägg av westerbrand »

när vi endå snackar ak5=)
någon som vet vart man kan få tag på hopup till cesar?
gearbox va det enda airsoftbutiken hade. just nu. :D

williamsson

Inlägg av williamsson »

Maximillian:
Oh, missade helt det inlägget, trots att jag gick igenom hela tråden när jag började felsöka varför den betedde sig så :P Ska prova den brickan!

Westerbrand:

Hittade inget svenskt, men härifrån går det att köpa plasthophuset iaf: http://www.landwarriorairsoft.com/acata ... gdWj5LCWso :)
"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."

Svensson

Inlägg av Svensson »

Är det någon som har info om AK5D?

Cpt

Inlägg av Cpt »

Den är kortare än en vanlig AK5:a.

Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Inlägg av Hälge »

Tror nog han menar om/när den kommer.
Inte hur den ser ut ;)

Svensson

Inlägg av Svensson »

Exakt ; ) tack ändå

shaZZ

Inlägg av shaZZ »

Någon som bor i västmaland och kan tänka sig ta en titt på akn? den matar inte kulorna som den ska är är kass på att mecka :P

Skriv svar