hallå alla airsoftare. Nu vet jag inte om jag har gjort rätt men rätt mig om det gå, jo det är så har att jag har gjort en FB grupp som heter =(SWE T,A,C,C)=. Den fokuserar på mest på övnings-förslag och tips och råd och för att lära ut det grundläggande, som Vapen-safety och osv, MEN föra att blir bättre spelera, både på spelen och safety-spån men som sagt det är valfri att går med i.
Men om ni vill blir ett del med oss är ni så Välkomna att går med.
Och vad står för SWE T,A,C,C. jo det står swe-Tactical, Airsoft, Combat,Course
FB grupp för dom som vill träna airsoft taktisk/planer.
Re: FB grupp för dom som vill träna airsoft taktisk/planer
Ett lovvärt initiativ, även om jag har lite problem med det språkliga där.
Lite mer om dig själv vore intressant, din bakgrund och kvalifikationer?

Lite mer om dig själv vore intressant, din bakgrund och kvalifikationer?
Som nybörjare jag är hade gärna deltagit och lärt mig ett och annat men tyvärr hör jag till den skara som undviker facebook.
Finns det någon liknande tråd här på forumet som man kan läsa på och lära sig lite taktiska termer, rörelsemönster, mm?
Kollar mycket på youtube för att lära mig, sett en del manövrar och gestikulationer som används men har ingen aning om vad dem betyder eller används till.
Finns det någon liknande tråd här på forumet som man kan läsa på och lära sig lite taktiska termer, rörelsemönster, mm?
Kollar mycket på youtube för att lära mig, sett en del manövrar och gestikulationer som används men har ingen aning om vad dem betyder eller används till.
Torak: jag vet vad du menar
.....så får ser nu. Jag själv är inte militär utbildar men jag hamnat med en grupp(3st killar) som är k3 jägare utbildar och så fick jag lite utbildning och tips och info av dom hur man gör i vägar som militärisk taktisk och planer.
Och när jag är ute och spela så ser med alltid på nybörjare eller nått annan person som inte gör en Vapensafety på våra zon så ja,
och så jag tänket att skapa ett lärarliknande grupp i FB som lärarliknande person som kan lära ut hur ni ska tänka innan ni agerar på fältet, både utomhus och inomhus.
Sant också att ger ut en några bra förslag eller mer av Taktisk rörelser/ Manöverar och förflyttning inom en grupp.
och även tar vapensafe i första hand.
JB: jag förstår dina problem men tyvärr tillhör jag inte den gruppen som startar ett forum så lätt :/

Och när jag är ute och spela så ser med alltid på nybörjare eller nått annan person som inte gör en Vapensafety på våra zon så ja,
och så jag tänket att skapa ett lärarliknande grupp i FB som lärarliknande person som kan lära ut hur ni ska tänka innan ni agerar på fältet, både utomhus och inomhus.
Sant också att ger ut en några bra förslag eller mer av Taktisk rörelser/ Manöverar och förflyttning inom en grupp.
och även tar vapensafe i första hand.

JB: jag förstår dina problem men tyvärr tillhör jag inte den gruppen som startar ett forum så lätt :/
Forum är lätt nog att starta, så om SWETACC växer till sig kan det vara värt att bygga en egen hemsida med forum.
Men skulle jag kunna övertyga dig att kalla det "vapensäkerhet"? Annars låter det lite väl CoD, om du ser vad jag menar.
Men skulle jag kunna övertyga dig att kalla det "vapensäkerhet"? Annars låter det lite väl CoD, om du ser vad jag menar.

Till skillnad från Torak har jag inte så lite problem med den låga språknivån som uppvisas i den här tråden (att exempelvis skilja på se och ser bör de flesta klara av). Det känns, med handen på hjärtat, ganska meningslöst att starta upp en grupp som eran utan att ha någon som helst kunskap om det man har för avsikt att lära ut (lite som när en blind leder en blind).
Jag förstår initiativets grundtanke, men om man har för avsikt att tas på allvar bör man initialt försöka undvika en alldeles för låg språknivå. Det blir helt enkelt mycket svårt att ta något som "lärs ut" på allvar om personerna bakom lärdomarna inte framstår som kompetent. Jägarutbildning ifrån Karlsborg ger inte per automatik kunnighet inom området militär taktisk tillämpning då detta är något som relativt få soldater behärskar tillräckligt väl för att lära ut till att börja med. Jag själv har liknande bakgrund som jägarna du talar om (FJS K3), och jag skulle inte vilja påstå att jag besitter tillräcklig kunskap inom militärstrategi för att kunna lära ut något av egentligt värde.
Däremot kan man knappast få för mycket av grundläggande vapensäkerhet så den biten tror jag verkligen kan vara något värt att fokusera på=)
Jag förstår initiativets grundtanke, men om man har för avsikt att tas på allvar bör man initialt försöka undvika en alldeles för låg språknivå. Det blir helt enkelt mycket svårt att ta något som "lärs ut" på allvar om personerna bakom lärdomarna inte framstår som kompetent. Jägarutbildning ifrån Karlsborg ger inte per automatik kunnighet inom området militär taktisk tillämpning då detta är något som relativt få soldater behärskar tillräckligt väl för att lära ut till att börja med. Jag själv har liknande bakgrund som jägarna du talar om (FJS K3), och jag skulle inte vilja påstå att jag besitter tillräcklig kunskap inom militärstrategi för att kunna lära ut något av egentligt värde.
Däremot kan man knappast få för mycket av grundläggande vapensäkerhet så den biten tror jag verkligen kan vara något värt att fokusera på=)