Ja som titeln säger så sitter mina magasin extremt löst och jag undrar om det är någon här som har tips eller så som skulle kunna hjälpa mig.
Det är de här magasinen jag använder och jag har en CYMA CM045A.
Jag har försökt att tejpa på flera olika sätt för att få det att sitta någorlunda bättre, men vet inte om det bara är jag som är usel på att tejpa. Jag tycker att jag får det riktigt slätt och fint tills det att jag försöker sätta in magasinet, för då trycks tejpen ihop och gör ingen nytta alls. Så som sagt så är jag ytterst tacksam om ni har upplevt något liknande och hur ni isf löste problemet.
Tack så länge!
Löst sittande magasin
-
Re: Löst sittande magasin
finns en tråd om detta problem hittar den inte just nu
men bästa lösningen verkar vara att du tar skumgummi från tex ett sittunderlägg som du klistrar i magbrunen endast uppåt och klipper hål för matningen av kulor detta bör stabilisera maget
M.V.H Alexander
men bästa lösningen verkar vara att du tar skumgummi från tex ett sittunderlägg som du klistrar i magbrunen endast uppåt och klipper hål för matningen av kulor detta bör stabilisera maget
M.V.H Alexander
M.V.H Alexander
Självhäftande velcro. Mjukt och luddigt.
@futuremind antar att du menar den här tråden? Har kiktat igenom den men jag har inte riktigt samma problem ändå. Hans magasin åker in för långt, mina hamnar alltid rätt höjdmässigt och klickar alltid fast, men det är i sidled som jag har väldigt mycket vobbel. Men det kanske kan vara värt att prova ändå.
@Gwlyddyn menar du något åt det här hållet http://www.jula.se/kardborrband-2-pk-945003? Sedan fästa det på varje magasin eller i magasinbrunnen?
Tack så mycket för svaren än så länge!
@Gwlyddyn menar du något åt det här hållet http://www.jula.se/kardborrband-2-pk-945003? Sedan fästa det på varje magasin eller i magasinbrunnen?
Tack så mycket för svaren än så länge!
Exakt sånt menar jag. Klipp till lagom bitar. Klibba fast. Win.
Alright, får ta en sväng till Jula och shoppa lite då, tack så mycket för tipset
.