AK5 Airsoft

Wolixe

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Wolixe »

Någon som har koll på om man kan få tag på den nya ver 2 någonstanns. Tänkte köpa en ak5 och vill gärna ha den nya version 2

700mb

Inlägg av 700mb »

Jag köpte min v2 på http://www.cyberphoto.se/cybairgun/?htt ... ticle=AK5C dock verkar det vara slut i lager, fråga runt på oilka butiker då v2 är bara en liten plastgrej på hop-upen som man monterar själv. Som sagt skicka lite mejl till olika återförsäljare, någon har nog v2 uppgraderingen :D

williamsson

Inlägg av williamsson »

Även jag har en AK5c, och jag har ett problem.
Min hopup verkar ha låst sig, och det går inte att justera den. Den sitter som berget, verkligen.Den har förvisso låst sig i ett halvokej läge, men jag vill ju ha möjlighet att justera den.
Någon som har haft ett liknande problem, eller en idé om vad som är fel?
"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."

700mb

Inlägg av 700mb »

Tar isär den och kolla närmare på den, nåt kanske har fastnat i hop-upen? Det borde iafall lösa sig när du tar isär den ;)

williamsson

Inlägg av williamsson »

Plockade ner den tidigare idag, hophuset såg rent och fint ut, dränkte det lite halvt i silikonolja men det hände inget. Ganska irriterande :(

Appropå det, när jag plockade isär den trillade en cylinderformad ihålig pryl ur bakstycket någonstans ifrån (bakom gearboxen, hände när jag lossade kolven), och jag har ingen aning om vart den skall sitta, någon som vet vad det är?
Kan ordna bild om min beskrivning suger apa.
"Det är inte kallt där ute i stora läskiga skogen, det är bara du som fryser..."

700mb

Inlägg av 700mb »

Hittade den också vid nedplockning, tror den ska sitta mellan kolven och gearboxen där den långa gängstaven går igenom.

maximillian

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

På min AK5 så låser sig hopen om man ställer den för mycket så att säga.... Då är det fram med wn mejsel som gäller och vålda loss den

williamsson

Inlägg av williamsson »

Tack!

Maximillian;
Taget. Låter ju inte helt optimalt tillverkat, menmen :P
När hoppen sitter i, lossar man den mot pipan eller bort från pipan? Har inte vågat vålda för mycket då jag varit osäker på vilket håll den går åt. Uppmärksam? Javisst.

maximillian

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

Jag trycker på kuggen som man vrider på för att ställa hopen.
Bakåt mot kroppen och för min del så krävs det ganska mycket för att den ska klicka tillbaka så att säga.

Tror det är som så att eftersom kuggarna i hopen är i plast så sitter inte låsbrickorna tillräckligt tight, detta gör att kuggen rör sig i sidled när trycket blir för stort.
Det får skiten att låsa sig.

Wolixe

Inlägg av Wolixe »

Om man ska byta dom delar som behövs vilka ska man ha då? spelar det någon större roll vilket märke det är på grejerna. Har kollat lite på ASG Ultimate grejer som cylinder och sånt

Skriv svar