http://www.armyshopen.se/product_images/981Orange.jpg
Jag kör med en sån här på huvudet då man är träffad och har då aldrig haft problem med att synas.
Grundläggande regler.
Re: Grundläggande regler.
ZE NOODLE PATRASK
Jo, jag har insett att där blir en del utrustning som skyddar efter ett tag :^)
Fick hem min utstyrsel med väst och annat diverse, och blir jag träffad på västen lär jag nog inte känna det, bara höra det och möjligtvis se det, såvida det inte är utanför västen
Du ger mig idéer dariantel, idéer som inte är bra för motståndaren.
Röd sprit/tuschpenna och sneaka upp bakom någon, resten kan du nog räkna ut själv.
(Fast hade jag gjort en sådan knife kill hade de nog portat mig från spelet, för den psykologiska känslan hade nog inte släppt på ett tag)
Ska köra o kika på lite tyger idag, men jag måste ifrågasätta mössan zexz, det ser ut som ett klädesplagg, och jag menar, på vissa spel får man väl ha färgglada kläder?
Har det inte misstolkats någon gång, att det varit din outfit?
Reflexväst låter som en bra idé, har bara ingen ficka stor nog för en hel
8 augusti 2013, 10:56:
Måste tillägga, nu när jag läste på björkets speltråd.

Fick hem min utstyrsel med väst och annat diverse, och blir jag träffad på västen lär jag nog inte känna det, bara höra det och möjligtvis se det, såvida det inte är utanför västen

dariantel skrev:
att "kniva" någon äger!! Att kniva ett helt lag är respekt.
Du ger mig idéer dariantel, idéer som inte är bra för motståndaren.
Röd sprit/tuschpenna och sneaka upp bakom någon, resten kan du nog räkna ut själv.

(Fast hade jag gjort en sådan knife kill hade de nog portat mig från spelet, för den psykologiska känslan hade nog inte släppt på ett tag)

Ska köra o kika på lite tyger idag, men jag måste ifrågasätta mössan zexz, det ser ut som ett klädesplagg, och jag menar, på vissa spel får man väl ha färgglada kläder?
Har det inte misstolkats någon gång, att det varit din outfit?
Reflexväst låter som en bra idé, har bara ingen ficka stor nog för en hel

8 augusti 2013, 10:56:
Måste tillägga, nu när jag läste på björkets speltråd.
Man får definitivt inskaffa sig diverse olika rags, men mössa blire inte§19. Dödsduk: RÖD/Orange markerings tygbit är OBLIGATORISK 50x50cm. Inga rosa näsdukar, mössor eller kepsar. 50x50cm röd duk finns att köpas vid incheck för 20kr
Endast fotografer och arrangör använder reflexväst.

jag tror du blandar ihop airsoft med paintball. i paintball har du mycket färgglada kläder och skydd på dig, i airsoft har de flesta så neutrala och kamouflerade kläder som möjligt, ofta även riktiga uniformer mm samt endast skyddsglasögon.
dock visst med västar, uniform mm,, så kan det ibland bli svårt att känna och man hör snarare.
Inte bra att ge dig ideér, det finns airsoftare som är skit gnälliga när det gäller kniv regeln och säger sig kunna reagera instinktivt och slå ned personen som knivar dem. (utan att dra upp en långdragen diskussion kring detta IGEN men men men......)
På spelen jag arrangerar får man ha mjuka bofferknivar som attrapp, men vi blev tvungen att godkänna att fejk kniven hålls i motsatt hand än den man tar på personen med.
dock visst med västar, uniform mm,, så kan det ibland bli svårt att känna och man hör snarare.
Inte bra att ge dig ideér, det finns airsoftare som är skit gnälliga när det gäller kniv regeln och säger sig kunna reagera instinktivt och slå ned personen som knivar dem. (utan att dra upp en långdragen diskussion kring detta IGEN men men men......)
På spelen jag arrangerar får man ha mjuka bofferknivar som attrapp, men vi blev tvungen att godkänna att fejk kniven hålls i motsatt hand än den man tar på personen med.
Jag köpte en barn reflex väst på ikea, kostade nog 10-20kr, du får ner den i byxfickan.Reflexväst låter som en bra idé, har bara ingen ficka stor nog för en hel
"Ninjas came with lions"