Dödliga airsoftvapen?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
stelbent

Re: Dödliga airsoftvapen?

Inlägg av stelbent »

Visst är det så, men poängen jag försöker få fram är att det här har det _snackats_ om så länge jag kan minnas och det har, vad jag vet, aldrig kommit längre än till engagemang på individnivå. Jag har svårt att se att det skulle gå längre än så den här gången men jag blir gärna motbevisad.

Den tiden och energin som hittills har lagts i bara den här tråden hade räckt gott till ett informerande massutskick till de största tidningarna.

Lägg då till de hundratals tidigare trådarna om exakt samma sak..

dariantel

Inlägg av dariantel »

droopfy du har helt rätt, du tar upp de största anledningarna med fördelen av ett förbund.

och Stelbent du har helt rätt i att det är på tok för få som skulle vilja lägga den tiden det skulle krävas.

Vad som behövs:

1: talesperson
2: Regelverk
3: Stadgar för talespersonen att hålla sig efter.
4: Hemsida
5: Anslutna föreningar

och varje punkt kräver en massa arbete tyvärr

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Håller helt med dig.
Det kanske borde skapas en helt ny tråd kring detta?
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

dariantel

Inlägg av dariantel »

hehe tror som sagt här ovan att tanken är mycket god men att lyckas med något sådant är nog lite för mycket att hoppas på.
Jag personligen är ingen bra kandidat, jag är en idespruta som kan komma på en jävla massa bra och dåliga ideer, men jag har upptäckt att jag inte är rätt person att driva föreningar eller liknande.
Men kanske finns någon någonstans här på forumet som gillar iden och är mer driven.

HellfireATM

Inlägg av HellfireATM »

Jag gillar absolut idén med ett nationellt förbund, precis som sportskytteförbundet som slåss ganska hårt mot politiker som tror att alla sportskyttar är iskalla mördare... Men för att få ett förbund att fungera krävs det engagemang från många håll. Flertalet föreningar måste vara villa att ansluta sig och diskutera frågor. Hemsida kan jag säkert bygga. Bra på att snacka är jag också. Kan det vara en idé att söka ta kontakt med lokala föreningar så som UAF ovan via Kontakt här på ASS? Och sen jobba därifrån?

Det som jag upptäckt är att folk generellt verkar tro att "airsoftare" är ett gäng grabbar mellan 12 och 16 år som skjuter med vapen på folk, djur och egendom...
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

Hypokondrikern

Inlägg av Hypokondrikern »

Nån måste dra det första stråt till stacken. Jag tror att vi har det som krävs för att göra det möjligt men det kommer betyda som ni alla har sagt mycket arbete. Det första som behövs är nog ett tak att samlas under. En hemsida varifrån verksamheten kan kartläggas: Föreningar, aktiviteter och fakta. Jag skulle vilja se intervjuer med folk och deras airsoftvanor. Få det att låta som en folksport (vilket det också är!). Inte en en mördaraktivitet för några cis-män i 30-årsåldern. Airsoftarna ska spegla samhället i den mån det går!

Jag säger god grafisk form, klara bud och en enig kår!

Det borde gå.

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Ett upprop efter dem som vill bidra till detta vore kanske på sin plats.

En kan inte gör allt för alla.
//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

dariantel

Inlägg av dariantel »

Hypokondrikern:

absolut, därför jag hade en liten tanke att ASS eller Airsoft.nu kunde vara en utgångspunkt att sammarbeta med. De sidorna har redan samlat airsoftare i sverige.
Men ändå ha en separat del ihopvävd eller så.

Stag

Inlägg av Stag »

Trådsplit kan vara i tiden här. Många som missar diskussionen då de inte är intresserade av prat om dödlighetsnivån.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Det finns redan en organisation som arbetar med kontakt med media och politiker. Sverok heter den. Engagera er där. Dom har koll på vår hobby och vill den mkt väl.

Starta en förening och driv arbetet genom den.
Det finns massor med pengar att hämta som stöd om man orkar engagera sig.
Dumt att uppfinna hjulet igen.

Skriv svar