Tjaba!
Jag har totalt förälskat mig i TM nya EBB bössor och till min ryssgear funderar jag nu på en AKs74N eller U
http://echigoya-guns.com/guns/index.php ... duct_id=56
http://echigoya-guns.com/guns/index.php ... duct_id=54
Är det någon som har en eller vet om existerande railsystem för TM funkar eller om det är annan passform?
TM Next Gen AKs74N/U Rail
Re: TM Next Gen AKs74N/U Rail
Har ak74m och aks74u av TM. Köpte en handguard med rail ifrån Tapco till den långa och den passade utmärkt efter lite pillande. Den korta var det lite värre med. Handguarden som sitter på orginal är under all kritik. Vidrig trä-imitation med hittepå-features. Testade att montera på ett radom kina-träkit, men måtten stämde inte (kina-trät var för kort). Hur ett ris passar törs jag inte svara på dock. Går väl om man har lite fantasi och lite verktyg om inte annat?
Sen är det lite smågrejer här och där som skiljer sig ifrån VFC- och gamla TM-designen. Pistolgreppet är smalare och mer "vertikalt" i förhållande till vapenlådan, vilket verkar vara i sin ordning om man kollar på riktiga 5,45-karbiner. Andra 74-AEG'er har ju samma vinkel på pistolgreppet som AKM/AK47, vilket jag antar beror på att TM's v3 box först var tänkt till just ak47.
Det enda dåliga jag kan komma på är batteriutrymmet som är sjukt litet. Övre delen av handguarden har man att jobba med. Kanske ett ris ger mer plats iofs?
Sen är det lite smågrejer här och där som skiljer sig ifrån VFC- och gamla TM-designen. Pistolgreppet är smalare och mer "vertikalt" i förhållande till vapenlådan, vilket verkar vara i sin ordning om man kollar på riktiga 5,45-karbiner. Andra 74-AEG'er har ju samma vinkel på pistolgreppet som AKM/AK47, vilket jag antar beror på att TM's v3 box först var tänkt till just ak47.
Det enda dåliga jag kan komma på är batteriutrymmet som är sjukt litet. Övre delen av handguarden har man att jobba med. Kanske ett ris ger mer plats iofs?
Tack för svaret!
En TAPCOhandguard är kanske utanför min budget (utan att ha sett riktiga priser förutsätter jag bara)
Så det skiljer sig från tidigare TM och VFC specs, bra att veta... Då det också funkar som batteriutrymme så krävs det väl ett RIS som är lite enklare att öppna utan att dra isär allt om och om igen, jag kanske får vänta på en nyare variant av CYMAS plasthandguard till TM då?
En TAPCOhandguard är kanske utanför min budget (utan att ha sett riktiga priser förutsätter jag bara)
Så det skiljer sig från tidigare TM och VFC specs, bra att veta... Då det också funkar som batteriutrymme så krävs det väl ett RIS som är lite enklare att öppna utan att dra isär allt om och om igen, jag kanske får vänta på en nyare variant av CYMAS plasthandguard till TM då?
Skaffar du AKS74N kan du säkert med lite modifikation dra kablarna bakåt och ha batteriet i stocken. På så sätt kan du använda vilket batteri som helst.
Lösningen döljer du sedan med blodstoppare, RS style.

Lösningen döljer du sedan med blodstoppare, RS style.

Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.
"Skvalpar" inte batteriet omkring en jäkla massa med blodstopparlösningen? 

Fyll ut med ryska bandage så är det fortfarande RS 
//BG

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Tänkt det samma faktiskt och tänker man smacka på en m4 kolv går det väl att ha batteriet i röret antar jag. Själva blowback-systemet fyller ut hela utrymmet under topplocket dock. Kör 7,4 bara. Rof'ar som fan på det. 11.1 låter som ren smärta i mekaniken.
Ja, jag kör 7.4 i min andra next genbössa, det rofar på klart godkänt 
Lite off topic nu dock, jag undrar mest om handguards till dem! Så tråkigt med plast/träimitation

Lite off topic nu dock, jag undrar mest om handguards till dem! Så tråkigt med plast/träimitation