G&P Barrel nut - Svensk ÅF?
G&P Barrel nut - Svensk ÅF?
Håller som bäst på och blir galen på G&P och deras gängning på uppern. Köpte ett DD18 RIS från Striker airsoft (riktigt grymt för övrigt) och barrel nuten är allt annat än kompatibel med min G&P Magpul receiver. Har sett att Madbull har omgängningsverktyg, men hade helst sett att det fanns något alternativ här hemma i Svedala. Någon som vet huruvida det finns någon svensk ÅF som har G&P:s barrel nut i lager? Har letat runt lite varstans men har inte hittat någon som har vare sig barrel nuten eller omgängningsverktyget.
-
Re: G&P Barrel nut - Svensk ÅF?
Fick du någon lösning på problemet? Är själv på jakt efter en G&P gängad barrel nut.. 

-
EDIT: Jag hade piss i hjärnan. Jag skrev något som du redan visste. Jag ber om ursäkt.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Vet att originalposten är ett par månader gammal men det kan ju svarar på andras frågor.
En lösning för att få på strikers DD RIS II på G&P upper är att använda en fil.
Jag och en kompis har båda gått lös med filen och nu sitter risen stabilt som tusan
Kan tillägga att det krävs EN HEL DEL filande. Så mycket så att det nästan inte är bekvämt.
I stort sett all gäng lär filas ner innan barrelnuten går på, men det går iaf.
//BG
En lösning för att få på strikers DD RIS II på G&P upper är att använda en fil.
Jag och en kompis har båda gått lös med filen och nu sitter risen stabilt som tusan

Kan tillägga att det krävs EN HEL DEL filande. Så mycket så att det nästan inte är bekvämt.
I stort sett all gäng lär filas ner innan barrelnuten går på, men det går iaf.
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
-
Jag trodde att jag skulle råka ut för samma problem, men döm om min förvåning när jag idag lyckades lossa barrel-nuten på min nya G&P M16A4, och den medföljande nut'en från ett Madbull DD-rail passade perfekt.
Har G&P börjat ändra sin design? Tror inte min modell är vidare ny.
Har G&P börjat ändra sin design? Tror inte min modell är vidare ny.
Jag köpte en barrel nut som passar på min g&p M4:a härifrån (usa) http://hotspotairsoft.com/catalog/index ... ts_id=5249
Den passar bra ihop med min kina 12" dd ris2.
Nyare madbull dd railsen ska ha en barrel nut som passar g&p och standard gängor.
Den passar bra ihop med min kina 12" dd ris2.
Nyare madbull dd railsen ska ha en barrel nut som passar g&p och standard gängor.
Affärsredovisningar: http://new.airsoftsverige.com/forum/vie ... 14&p=29364
-
Jag köpte min rail från samma ställe, och passade då på att beställa en likadan Barrel nut, och chansa på att den var till G&P. Konstaterade direkt att gängorna var olika, och vart rätt förvånad över att båda fungerade, men tja, det är nog så då att Madbull kör en mer universell design numera.
Madbulls ring sitter iallafall mycket bättre runt pipan, med Socom gears behöver jag distanser för att den inte ska wobbla.
Är det btw Madbull eller Madbullkopior som Striker säljer?
Madbulls ring sitter iallafall mycket bättre runt pipan, med Socom gears behöver jag distanser för att den inte ska wobbla.
Är det btw Madbull eller Madbullkopior som Striker säljer?
Är det samma barrelnut till Daniel Defense Omega Rail som enligt länken i tidigare inlägg? --> http://hotspotairsoft.com/catalog/index ... ts_id=5249
Har en beggad Omega på ingång där barrelnuten ev är lite halvdålig så behöver ev en ny men lite osäker om det är den nut:en enl länk.
Antar det dock då de är lika.
Edit.
Alltså testa lägga till den plus kollade frakten.. totalt 805 kr för allt... SJUKT!
Har en beggad Omega på ingång där barrelnuten ev är lite halvdålig så behöver ev en ny men lite osäker om det är den nut:en enl länk.
Antar det dock då de är lika.
Edit.
Alltså testa lägga till den plus kollade frakten.. totalt 805 kr för allt... SJUKT!
-
Samma till Omega X iallafall, rätt säker på att det är samma till alla Madbull DD.
Tja, det står ju på sidan (gjorde iallafall sist jag kollade) att dom har problem med att få automatiska prisuppgifter från USPS (Staternas vanliga billiga post), och att man ska maila för sådana ordrar. Priset med USPS blir betydligt lägre.
Tja, det står ju på sidan (gjorde iallafall sist jag kollade) att dom har problem med att få automatiska prisuppgifter från USPS (Staternas vanliga billiga post), och att man ska maila för sådana ordrar. Priset med USPS blir betydligt lägre.
ok! Thanks man!