Tjena.
just som titeln berättar så letar jag efter ett vänsterhölster till min G19 KWA, jag har hittat ett enda hölster på flera butiker men är osäker på om det passar.
lägger en länk nedan till det som jag har hittat.
http://www.recon.se/holster-vapentillbe ... lster-2008
skulle uppskatta om någon vet något om detta hölster, passar det eller inte? eller om det finns någon annan butik som säljer vänsterhölster.
Vänsterhölster till G19 KWA
Re: Vänsterhölster till G19 KWA
Då hölstret ska passa G17 och du har en G19, vilket mer eller mindre bara är en mindre variant av G17, så skulle jag säga ja. Det borde passa, det enda är att den eventuellt kommer att sitta lite lösare eftersom att hela pistolen är lite kortare.
I den prisklassen hade jag själv dock tittat på ett serpa hölster. Internet säger att en G19 passar i ett G17 serpa, dock så är manteln på airsoftpistoler ofta lite grövre än den riktiga upplagan, så det brukar vara rekommenderat att köpa hårda hölster till en större glock-modell. Vilken det är kommer jag dock inte ihåg, så det får någon annan fylla in.
I den prisklassen hade jag själv dock tittat på ett serpa hölster. Internet säger att en G19 passar i ett G17 serpa, dock så är manteln på airsoftpistoler ofta lite grövre än den riktiga upplagan, så det brukar vara rekommenderat att köpa hårda hölster till en större glock-modell. Vilken det är kommer jag dock inte ihåg, så det får någon annan fylla in.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
- mehailz
- Lag / förening: ODA-036
- Aktiv sedan: 2009
Serpa hölster eller kydex hölster funkar prima. Då KWA's G19 har i stort sett 1:1 dimensioner utav den rediga så platsar den med i många sådana hölster.
Här är min KWA G19 i ett G-Code Incog hölster.

Här är min KWA G19 i ett G-Code Incog hölster.

Tackar för alla svar.
Hittade mig ett hölster som jag har köpt. hoppas det är som jag förväntar mig!
Hittade mig ett hölster som jag har köpt. hoppas det är som jag förväntar mig!