MIlsimkompatibla västar ?

Chrille
Admin

Re: Sv: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Chrille »

themetalpope skrev:Enda possetiva med den vad jag ser är det breda bältet som dom inte ens kunde göra ett par hängslen till så man kan använda det utan västen. Men det är bara vad jag tycker kanske finns dom som tycker att den är bra.

/Björn
Nu är det ju faktiskt så att vi i "firman" har fått ut ett så kallat "uppgraderings kit" innehållande just hängslen till bältet sammt kompressionsremmar till västen. Så att bära endast bältet bak o fram uppe på bröstet/magen skulle ju kunna gå bra (det gör jag skarpt).

/Chrille
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

themetalpope

Sv: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av themetalpope »

Ok då blir det ju lite annan sak. Har själv inte fått ut det. (Tillhör sörmlands insatskompani.) Vad blir det mer exakt för förändring i utformning av väst med det kittet? Kanske lite ot o ber om ursäkt i så fall!
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Tystnad

Re: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av Tystnad »

Inte för att vara sån, men... Länk till PPT-fil.

Har inte heller fått ut det (HvUnd), och det lär dröja ett tag, då det helt rätt skall prioriteras till skarp personal.

themetalpope

Sv: MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av themetalpope »

Ja det är helt rätt att dom ska prioriteras! Mer att jag inte fått ut den därav att jag inte viset om det.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Chrille
Admin

Inlägg av Chrille »

Ot svar på ot diskussionen ovan.
Jag räknar faktiskt hv/hv-und/insatts osv som i "firman". Ingår själv i insatts i nv skåne.
Mer om diverse utrustnings utdelning eller icke-utdelning kan vi ju ta via pm.

On topic:
skulle vara kul att höra vad olika arrangörer anser vara ok utrustning för en svenskspelare.
En annan tanke är ju kostnad. Finns inga Kina kopior på sv 2k direkt.
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

Supernaut

Inlägg av Supernaut »

Som milsimarrangör som brukar ställa höga krav så spelar några faktorer in.

Realism: Jag vill att det.skabse jävligt rätt ut. Foton från spelet ska se ut som nyhetsbilder och helst inte gå att skilja från riktiga, då har vi lyckats. Det höjer stämningen och får alla att anstränga sig lite mer.

Identifikation: Det ska löna sig för spelare med lite koll. Du ska kunna avgöra vilken fraktion andra tillhör på deras uniform, gear och vapen.

Sedan är M90 känsligt just för att innan alla kinauniformer så var M90 med sydafrikansk väst det som alla nya airsoftare hade.

Jag skulle kunna godkänna annat än Sv2K om det finns en refbild eller förs ett trovärdigt väl underbyggt resonemang. Dock skulle jag nog tycka det var OK med några gröna MOLLE-västar eller civila snigelvästar i en grupp, men då ska det inte sticka ut.

Noart

Inlägg av Noart »

Är det ingen som har tänkt på att det är skitlätt att få en riktigt snygg och "rs" svensk gear om man siktar på runt ~90-2001?
Fältuniform 90
Hjälm 90
Stridsbälte 304k med skyddsmaskväska
AK5 med oldschool läderrem, alt. understödsvapen.

Fast å andra sidan, alla vill väl se så moderna ut som möjligt?

Edit: Kan vara värt att tillägga att frågeställningen i grunden ratar 304, men den här tråden blir väl antagligen en måttstock inför framtiden, så jag slängde upp det här inlägget ändå.
Senast redigerad av 1 Noart, redigerad totalt 0 gånger.
Stolt kinaklonsanvändare och allmänt anti "dyrast=bäst" inställningen bland airsoftare.
Mina Affärsredovisningar

Tystnad

Inlägg av Tystnad »

Samtidigt är det en hel del milsim-arrangörer som inte går med på 304K som godkänt alternativ.

Noart

Inlägg av Noart »

Varför inte?
Stolt kinaklonsanvändare och allmänt anti "dyrast=bäst" inställningen bland airsoftare.
Mina Affärsredovisningar

maximillian

MIlsimkompatibla västar ?

Inlägg av maximillian »

För att Milsim allt som oftast simulerar nutid eller en relativt nära framtid?

Skriv svar