Noobs behöver lite tips.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
HollowSWE

Re: Noobs behöver lite tips.

Inlägg av HollowSWE »

Jag köpte dboys cqbr (likande den första) och är jävligt nöjd! Cyma ak och m4 kan skilja sig markant tror jag. Har fått höra att m4'an inte är lika bra som deras kalash-familj.
Något som är bra direkt utan en massa pet i boxen (för de mesta) så rekommenderar jag deras ak's.
Annars är som sagt m4'an approved.

Vill också säga en sak till!! Jag köpte 8st dboys magasin löst till bössan.. Dom passade inte, samma märke på bössan och magasinen.. Så bare in mind!

ohman

Inlägg av ohman »

När det gäller AUG är det denna jag skulle valt (dock dyrare, men ack så vacker! Dessutom bra skit i bössan :D): http://www.taiwangun.com/en/jg0450a
På AUGen med inbyggt sikte är det just siktet jag möjligen skulle oroa mig över då det inte direkt går att byta ut mot något bättre om man skulle vilja.

Cyma verkar ok av ovanstående att dömma, och Dboys vet jag att de funkar fint. Sen är det bara din egen smak som avgör. En M4 är i vilket fall en bra plattform att börja med om man är osäker då de är airsoftmotsvarigheten till Barbiedockor, är du inte nöjd med hur den går finns det hur mycket delar som helst till dem, är du inte nöjd med hur den ser ut så är det lätt att byta utseende för åter igen, det finns hur mycket delar som helst.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Puttz

Inlägg av Puttz »

har nu bestämt er med eran hjälp och det blev m4 cqb BI 3981 samt ett par glas ett extra mag och en påse kulor.
Blir väll attt beställa igen om det går bra.

Tack igen!

Puttz

Inlägg av Puttz »

Hej har nu fått beställningen och har kommit på en sak underhåll.

Eftersom man är väldigt grön inom området så vet jag inte vad och hur man ska rengöra och hur man ska göra så sitt vapen har så lång livstid som möjligt och presterar på top.
Vad är det för typ av olja man ska använda och på vilka ställen.
Hur är det de gäller på nya extra magasin behöver man smörja dem och hur???

Behöver man smörja ett nytt vapen då det är ju redan test skjutet av Taiwangun?

Xelley

Inlägg av Xelley »

Byta gummi på bössan brukar vara en bra investering på kina-bössor. Utöver det, pilla inte så länge det fungerar. Det kör jag efter iaf.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

ohman

Inlägg av ohman »

Du måste inte rengöra något alls, däremot kan det vara ide att dra ur pipan ordentligt så det inte ligger smuts/avlagringar i den. När du sen öppnar din gearbox för första gången kan du passa på att rengöra allt och smörja upp det igen, men som Xelley säger, så länge det fungerar som tänkt, pilla inte :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Puttz

Inlägg av Puttz »

Hej vi har nu fått våra vapen men min kompis vapen går inte som vi tänkt vapnet som har problem är http://www.taiwangun.com/en/bi-3381m-full-metal-boyi
Problemet är att den till och från skjuter dubbla kulor och det som är det största problemet är räckvidden den sköt kanske 10 sen började skottet att gå ner men vi har fått upp det till kanske 30m och vi är inte nöjda då min gör mycket längre.
Vi har vridit på hop-up en men utan större framgång men hoppades att ni skulle kunna hjälpa oss. har skjutit igenom kanske 600 skott med den nu och batteriet har inte varit dåligt laddat heller.

ohman

Re: Sv: Noobs behöver lite tips.

Inlägg av ohman »

Nytt hop up-gummi och kolla så spacern ligger rätt, bör lösa problemet.

Guarders genomskinliga hop up-gummi är bra.

Puttz

Inlägg av Puttz »

är hop up gummit som åker ner i pipan eller?? Grön ;D var finns spacern?
Kommer detta att fixa problemet med räckvidden, hur vet jag att spacern sitter rätt ?

ohman

Inlägg av ohman »

http://www.youtube.com/watch?v=xdayIue35wc

Eftersom hop up-huset i den videon är genomskinligt kan du kanske se den lilla delen som trycker mot gummit, det är spacern. Den ska sitta mellan armen som åker upp och ner när du justerar hopen och själva gummit på pipan. Ibland hamnar de snett, alternativt ramlar ur. Titta på videon så bör du ha en hyfsad uppfattning om hur sakerna hänger ihop.

Skriv svar